Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Presidential Cycling Tour (2.1) Etappe 4

• Cyclad

Jacobs had toch geen kans gemaakt tegen de snellere Impey en Malacarne.

Ik heb een buitengewoon vermakelijke etappe gezien. Die valpatijen waren spectaculair en gelukkig niet al te ernstig. Tja, als het eens regent in Turkije kun je daar op het asfalt schaatsen.

Mauro Finetto valt mij vies tegen, durfde ook absoluut niet te dalen vandaag. Zijn gehele ploeg speldde zichzelf vandaag een brevet van onvermogen op.

Garcia Dapena was verreweg de sterkste renner vandaag, maar die valpartij in de slotafdaling deed het de das om.

Toch blijft hij wel favoriet voor de eindzege, met Daryl Impey.

Van laatstgenoemde renner ben ik sinds vandaag hartstochtelijk fan.

Dat mannetje heeft een geweldig karakter. Hij maakte ternauwernood de sprong naar de kopgroep van 8 (eerst met en later na Loosli) en moest zich helemaal geven op de klimmetjes om bij te blijven Dat lukte niet, maar op karakter vocht hij zich terug. Hij had maar één doel: winnen.

Dat lukte hem, fenomenaal gewoon.

• Goozzer

Toch een mooie koers om te volgen, die ronde van Turkije. Lastig parcour, knokken voor iedere meter. Jammer dat Jacobs niet won, het zat er nochthans in. De finale was alleen weer bijzonder hectisch, waardoor hij veel te vroeg op kop kwam. Toen hij boven op de laatste klim in een keer het gat dichtpoefte (na eerst gelost te zijn) zag ik de echte Jacobs, een sterke maar vooral ook slimme coureur. Als hij nog wat sterker kan worden met de jaren, dan kan hij best een eind komen. Zet 'm op Pieter!

Loosli in het geel vind ik trouwens ook goed. Ik heb dat, zeker sinds hij ooit een super lange vlucht ondernam in de Vuelta?, altijd wel een aardige renner gevonden, met een mooie stijl…

• Cyclad

Pieter Jacobs is inderdaad een prima coureur. Ik weet nog wel dat ik zo'n 4 jaar terug hier ben afgebrand omdat ik Pieter Jacobs een grote toekomst voorspelde.

Zo ver is't nog niet, maar hij is goed bezig. Toch ben ik wel content met de zege van Impey. :-)

• Goozzer

Impey heeft het zeker niet gestolen. Hij heeft tonnen karakter getoond door, in zijn eentje, nadat Loosli hem had losgereden, tóch nog naar de kop van de koers te rijden (eigenlijk te knokken). Daarna half samen met Jacobs - al liet ook deze hem weer achter - zich nogmaals terug naar voren geknokt, om het vervolgens af te maken. Gewoon een hele mooie zege van een rappe man, met veel karakter en overwinningsdrang…

• DutchSL

Als Garcia Dapena deze ronde niet wint zou dat wel heel zuur zijn (ook voor mij als virtuele ploegleider).

In de eerste rit breekt zijn ketting precies als hij op Finetto's late uitval wilt reageren en nu blijkbaar gevallen terwijl hij op kop lag en uiteindelijk zelfs net wat seconden verloren, als hij in dezelfde tijd als de ritwinnaar was binnen gekomen was hij alsnog leider geweest ondanks val en gebroken ketting.. zonder pech lag hij al een halve minuut voor.

• Boris de Löwikfan

Ach DSL, niet getreurd, morgen en zeker overmorgen liggen er nog wel wat kansen.

Laten we aannemen dat de ploeggenoten Cesar Veloso en Dapena er alles aan gaan doen om nog deze ronde te winnen.

groet

• Boris de Löwikfan

Pieter Jacobs, nog zo'n clown, hebben sommige renners dan echt geen zelfkennis? Of wist hij niet bij wie hij in de kopgroep zat?

Komt een beetje zielig over zulke uitspraken.

“Ik was de snelste van de kopgroep en de aankomstzone zat nog in mijn hoofd na vorig jaar”.

Groet