“Het is wel zo: doordat ik alles kan, kom ik op de meeste vlakken iets te kort.”
Meneer komt tot inzicht. Laat ie eens wat meer gaan focussen, hoewel dat al vrij laat is als je dertiger bent.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsOvergewaardeerd, ondergewaardeerd. Het zijn van die begrippen die er maar net van af hangen hoe je Kroon zelf inschat.
Als je hem op het niveau van Boogerd en Dekker neer wil zetten, dan is er duidelijk sprake van overwaardering.
Want Kroon is zeker geen wereldtopper, maar behalve die twee hebben we heel veel beter hebben niet gehad in ééndaagse wedstrijden de laatste tien jaar, als je naar de resultaten kijkt. Henninger Turm zijn mooie zeges in een mooi klassieker. Toch ook een touretappe. In de RvV reed volgens mij alleen Dekker de laatste tien jaar een beter resultaat sinds Nederland.
Dus waarom er dan altijd zoveel gezeik rondom hem is snap ik nooit zo goed.
Ik denk dat “dat gezeik” komt doordat het er bij Kroon altijd erg makkelijk uitziet, aan zijn manier van fietsen zie je niet dat hij aan het afzien is. Vervolgens schat je hem in voor de winst, maar daarvoor komt hij vaak tekort. Voor renners die altijd dubbelgeplooid “tussen het kader hangen” is in die gevallen vaak meer respect dan voor de renners waarvan het lijkt dat ze meer kunnen.
Daarnaast is er natuurlijk wel vaak die irritante “reden” voor het falen, kort na de finish. Hij zou hiervoor misschien wat vaker terugvallen op de cliché antwoorden.
“Ik ben volledig choco”.
“Ik ben geklopt op waarde.”
“…. is een fantastische winnaar, volledig verdiend.”
Misschien is er wel teveel aan hem geslepen qua mentaliteit. Hij is nu een renners zoals Dirvai beschrijft. Niets mis mee hoor maar,
als eerstejaars amateur won hij ooit de ronde van Drenthe. Vanuit het niets klopte hij 4 profs terwijl hij de laatste kilometers geen kopwerk meer deed in een kopgroep van vijf. Heel geraffineerd.
Dat echte sluwe van hem heb ik niet vaak weer gezien.
Nuyens een vergelijkbare erelijst? Mocht Nuens willen denk ik.
Het feit dat dit niet het eerste topic is over de overwaardering van Kroon is wel een bewijs dat hij wat ondergewaardeerd wordt.
Van de actieve Nederlanders het beste wat we hebben in de klassiekers.
Twee keer henninger Turm winnen zou ik absoluut niet onderschatten.
Over/onder, ik zou in ieder geval erg trots zijn op onderstaande resultaten:
2008
5e in Ronde van Lombarije (klassieker?)
1e Henninger Turm (klassieker?)
een Etappe in Bayern en een etappe in Castylia gewonnen
2007
4e Ronde van Vlaanderen
5e Brabantse Pijl
2006
2 etappes gewonnen in 3 lander (Hessen)
3e Waalse Pijl
8e Ronde van Vlaanderen
2e Brabantse Pijl
2004
1e Henninger Turm
(Is slechts 5 jaar, maar toch lijkt me wel een aardig lijstje)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?