Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ronde van Romandie - Profielen en Parcours

• Jeen

Wat een @!#$ parcours zeg!

• DeDikke

Wat te denken van de Dauphine dit jaar, dat is pas lastig

• G1ant

Een moeilijk parcours kan een koers ook doodslaan. Ik denk dat zeker de rit na de ploegentijdrit veel spectakel gaat opleveren. Dan is het duidelijk welke ploegen moeten aanvallen en welke moet verdedigen, en in die klim op 10 km van de finish zijn veel verschillen scenario's mogelijk.

• HP

@ DeDikke

Blijkbaar weet je meer dan ik, kom maar door met die profieletjes dan. volgens mij is dit het enige wat bekend is over de Dauphiné Libéré 2009:

• DeDikke

Etappe naar Ventoux via Bedoin, zegt voldoende

Etappe naar Briancon over de Izoard, aankomst op de kasseienklim door de oude stad

Etappe naar St. Francois Longchamps over de Galibier, aankomst bergop (15 km van de Madeleine http://www.salite.ch/madeleine3.asp?Mappa=http://www.viamichelin.fr/viamichelin/ita/dyn/controller/Cartes-plans?mapId=-tmrkzs527xzibp&dx=485&dy=330&empriseW=970&empriseH=661)

Etappe naar Grenoble kent ook nog enkele valsstrikken

Bedenk daarbij de lastige tijdrit in Valence, aankomst St Etienne en de proloog in Nancy.

goed zo?!?

• DeDikke

Etappe 7 kan ook dat ze ipv de Galibier, de Glandon doen. 1 van de 2 i.i.g.

• Marcel VAessen

Of eerst de Galibier, dan de croix de fer, afdalen van de glandon, en dan finish op de flanken van de Madelaine.

Dan kom je tenminste op die ruim 150km.

• Blueprint

De ploegentijdrit zal wel de doorslag gaan geven, wat betekent dat Clement volmaakt kansloos is.

• Allard

Is de 1e etappe een proloog?

• Bart

@ Massimo,

Het parcours van de Dauphine is dit jaar ook zeer zwaar te noemen. Een aankomst op de Ventoux, een aankomst in Briancon (na het beklimmen van de Izoard) en een aankomst op de Col de la Madeleine. Dan steekt deze R v Romandie er schril bij af.