Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kunnen ze bij de Gelderlander in de toekomst kijken??

• Q

Peter van Agtmaal wint Friese Woudenklassieker

zaterdag 18 april 2009 | 20:58 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 18 april 2009 | 21:38

BERGUM - Wielrenner Peter van Agtmaal zorgde zaterdag op indrukwekkende wijze voor de tweede winst in een klassieker voor de Tielse Metec-ploeg. De 27-jarige coureur uit Huijbergen sloot een imponerende solo over twintig kilometer af in Bergum met de winst in de Friese Woudenklassieker.

Van Agtmaal verdedigde met hand en tand een minimieme voorsprong, die lang rond de vijftien seconden schommelde, op het restant van de kopgroep. Daaruit koos de Brabander, die dit seizoen nog één keer alles op het fietsen zet en wil zien hoe ver hij kan komen in het wielrennen, het hazenpad. Ploegleider Gert Jakobs over zijn pupil: “Wat die jongen liet zien vandaag is pure klasse. Solo tegen een groep, met het peloton daar amper een minuut achter. Dan moet je echt super zijn als je dat tot aan de meet kunt volhouden.”

De Friese winst betekende het tweede grote succes voor de Metec-formatie binnen een week. Vorige week schreef Rhenenaar Remco te Brake de Omloop van Lek en IJssel op zijn naam.

• Bartje

Ja, haha, ik had het ook gezien van de Reader. Stom foutje van de Gelderlander of waarschijnlijk van Metec die de Gelderlander heeft voorgelicht

• Guidi

Knap dan, 2 zeges in 1 weekend…;-)

(dan zou het overigens wel een stunt zijn als hij het morgen daadwerkelijk voor elkaar krijgt….)

• einstein

beter lezen mensen beter lezen!!!!

• Guidi

>Auteur: einstein (—.speed.planet.nl)

>Datum: 18-04-2009 22:15

>beter lezen mensen beter lezen!!!!

Ja, inmiddels meerdere keren gedaan en ik lees nog steeds hetzelfde als de eerste keer…

Wat zou ik moeten lezen als ik net zo goed lees als jij?

• Lucas

Ik word zo moe van deze oneliners..

Beste Einstein, geef a.j.b. dan ook even aan WAAROM ‘wij’ beter moeten lezen.

(wedden dat ik hier nooit een antwoord op krijg..)

• Bartje

Na een vriendelijk mailtje hebben ze het bijna goed gewijzigd. Er staat nu dat hij de ronde van Friesland heeft gewonnen

• Ottie

Het was dan wel niet in Bergum, zoals ze eerst bij De Gelderlander schreven, maar Peter reed wel op imponerende wijze bijna 25 kilometer solo in de Ronde van Zuid-Friesland en daarom mocht hij zijn handjes de lucht in steken!

• Lucien Buysse

Mooi voor Gert Jakobs,

Hij, die zijn ambities durfde publiekelijk te maken, ondanks de grote kans op kritiek.

Gert, gefeliciteerd !

Stel je ook wat vaker Erik Andrea (de sympathieke renner uit Schalkhaaar) op?

• Guidi

En gelukkig was Ottie erbij om dit alles netjes op de foto te zetten, zodat, wat er ook geschreven wordt, het bewijs is vastgelegd…:-)