Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gesink wint Waalse Pijl 2009

• Bas Dollevoet

Als er iemand consistent met een kleine versnelling rijdt is het Gesink wel. Snap je vergelijking met Weening dan ook niet helemaal?

• JasperK

Nee hoor, twee jaar geleden zat Gesink inderdaad veel te ver, maar reed hij een goede inhaalkoers. Vorig jaar zat hij gewoon voorin, en was het vooral Dekker die van achteren kwam opstomen.

• Alwin

Ok, foutje van mij. Mijn geheugen laat me soms in de steek.

• Goozzer

Toch heeft hij in de Waalse Pijl nog niet écht potten kunnen breken, tegenover de wereldtop die daar wél in vorm is. Ondanks dat Valverde daar nu al twee keer in dienst van hem heeft gereden…

• Goozzer

Dekker kwam daar trouwens helemaal niet zo heel ver van achter. Vorig jaar heb ik me daar ook al zo tegen dat misverstand lopen verzetten, maar Dekker is op de Muur niet buiten de eerste 15 geweest, om uiteindelijk het wiel van Gesink te pakken en zich naar een mooie 5e plaats te slepen…

• Goozzer

De vergelijking met Weening slaat inderdaad helemaal nergens op. Wellicht wat meer potentie? Cleemputte toch, jij zou beter moeten weten…

Wat betreft de ‘dernycursus’ heb je wel gelijk, zijn huidige manier van rijden kost hem enorm veel energie, en dat is onnodig. Gesink heeft enorme capaciteiten en is tot veel in staat, maar hoe minder hij zijn zwakke punten hoeft te compenseren, hoe meer hij ze kan gebruiken voor het winnen van koersen…

• Mazter

Gesink zat aan het begin van de lange sprint eventjes in 2de positie, maar zakte terug naar de 7de positie. Op het moment dat Wegmann gegrepen wordt breekt het achter Gesink en ontstaat er een gat van toch 5 fietslengtes. Dekker zit dan in 10de positie maar het is dus geen misverstand dat hij toch te ver van achter zat.

Op basis van vorig jaar zou je dus ook kunnen zeggen dat Dekker met Kirchen de snelste laatste 300-400 meters reed en in principe dus ook de grootste kanshebber zou moeten zijn om dit jaar te winnen. Jammergenoeg gaat het er alleen om wie het snelste rijdt voor de winst, en daarvoor moeten ze zich maar eerst buh de eerste 3-4 aan de laatste paar 100 meter beginnen, anders ben je bij voorbaat al kansloos.

• T-I

ik vroeg me even af waarom je kritiek had op een landgenoot, maar toen bedacht ik dat Gilbert een Waal was

• Sub Culture

Ik ben een 2-talig Brusselaar.

Vlamingen en Walen zijn mijn vrienden.

• Alwin

En Nederlanders of nog erger: Ollanders?

Wat zijn die???