Ik sluit me volledig bij je woorden aan, piwi….
Ik fiets nog niet zolang met helm op training, maar ik doe nooit meer zonder.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIs ook begrijpelijk dat ze de tour versie kwijt willen. Rijd zelf ook vaak me rondje maar liever niet als de tourversie er is.
Met 8 man breed over de weg (ja dan is de hele weg vol) Verbaast me dat er dit jaar nog geen nieuws is geweest dat een of andere onverlaat weer iemand sloeg omdat die in de weg liep ofzo
Ik durf ook rustig dat de wielrenner het minst gegund wordt in de provincie limburg. Mensen hebben echt een hekel aan wielrenners al zou je dat niet gelijk zeggen van de “wielerprovincie”. Dit komt vooral door de toerders, tijdens de Amstel is het een zooitje maar ook door de rest van het jaar kan dit type renner niet zijn hand uitsteken en zich houden aan andere verkeersregels. Tijdens de Amstel moet je hier gewoon niet komen, ze denken allemaal dat ze de wedstrijdversie rijden…
Ik was laatst aan het fietsen in de buurt van Klarenbeek, dat ik werd ingehaald door een auto, die expres zijn ruitenwissers aandeed met schoonmaakmiddel, terwijl hij me inhaalde, het zat over mijn benen en mijn fiets…..
Niet te spreken over vorig jaar, dat ik over een fietspad reed en er een auto expres op bleef staan, terwijl hij zag dat ik eraan kwam. Ik zet meestal de auto even in de achteruit, mits er niemand achter mij staat. Bij hem stond er geen auto achter.. Ik vol in de remmen en terwijl ik langzaam voor zijn auto langs reed heb ik gespuugd bij hem op zijn motorkap… Kwam hij achter mij aanrijden over het fietspad, toeterend enz. Ik deed net of ik niets hoorde. Even later ging hij linksaf van het pad af, d.m.v. een inrit en haalde mij aan de linkerkant in en reed me later klem, door zijn auto dwars op het fietspad te zetten. Toen ben ik maar snel over de weg gegaan en hem weer aan de linkerkant voorbij gereden en toen maar snel weg gefiets met het hart in mijn keel, had geen zin in klappen….Wat een held was ik dan toch :-)
Woon-werk situatie. Dagelijks over een smal Limburgs weggetje aan de oostkant van Maastricht, de (Oude) Molenweg, vast wel bekend bij sommigen hier. Daarna over de Olieberg bij Meerssen, een nietige pukkel, die vanuit het westen wel hogere percentages kent, zo tegen de 15, maar heel kort.
Eens per drie maanden is er wel een snel rijdende automobilist in een dure bak die moet stoppen en wat moet roepen, maar die vergat dan, dat hij zelf te hard en te breed reed.
Dit geldt met name als het wegdek nat en dus ook vies is (modder, plassen). Dan is 60 kmh in de auto toegestaan volgens de wet, echter, fietsers worden er gegarandeerd goor van.
Ik voorkom het altijd maar zo veel mogelijk door tegen die gasten in te pedaleren. Vinden ze niet prettig, maar het is de enige manier om dit af te dwingen. Remmen ze niet uit fatsoen, dan remmen ze maar uit noodzaak.
Vorige week nog zo'n busje op de Olieberg, die erg smal is, moest er weer perse langs. Dat hoor je dan aan het “gassen” en het gedrag, terwijl ik toch al zoiets heb van, wat achter je rijdt, daar heb je betrekkelijk weinig mee te maken! Ze moeten zeker geen stampei maken, dat werkt averechts. Zo'n man moet gewoon meerdere meters afstand houden, en niet een of minder zoals deze, want dan stop ik gewoon met de klim. Allemaal irritatie, maar in dit geval had deze meneer gewoon wat afstand moeten houden en even in moeten houden tot ik vijftien secondes later boven was. Hij schoot er geen moer mee op.
Om nog even perspectief hieraan toe te voegen, in wezen is de Olieberg alleen maar een sluiproutetje, maar geen erg aantrekkelijke, qua tijd schiet men er niets wezenlijks mee op, er rijden ook niet zo heel veel sluipers overheen.
Jij weet je nog een incident van een jaar geleden te herinneren.
Ik maak dit soort dingen iedere dag mee Woon-werk per fiets.
Auto's die op een fietspad af komen rijden alsof daar geen haaietanden staan. Alleen maar kijkend of er auto's aankomen, fietsers kijken ze niet eens naar.
Rechts afslaan bij een stoplicht waar je als auto alleen rechtdoor mag. En dan gewoon doorrijden terwijl fietsers groen hebben om de weg over te steken.
U-turns maken bij een stoplicht terwijl fietsers groen hebben om de weg over te steken.
Ik ben overigens zelf een ontzettende brave hendrik als ik op m'n woon-werk fietsje zit. Rijd nooit door rood, gebruik zoveel mogelijk voorrangsfietspaden zodat de voorrangsregels geen issue zijn. Maar toch maak ik dit dagelijks mee.
Vergeet ik nog het ergste. Rotondes waar fietsers voorrang hebben en waar fietsers bovendien van twee kanten kunnen (en mogen!) komen. Ze zien gewoon de haaietanden niet en ik moet niet zelden een enorme noodstop maken om niet op de motorkap te belanden.
Of het nu de fietsers zijn of de automobilisten, overal zitten oetlullen tussen. Echter de toerversie van de Amstel brengt zoveel overlast in Zuid Limburg, dat zelfs ik als wielerliefhebber een hekel heb aan die mannetjes en vrouwtjes op de fiets. En dan al die fietsclubjes die zo nodig in het weekend Limburg moeten opzoeken,met drie, vier naast elkaar en dan ook nog boos worden als er iemand toetert. Nee geef mij maar de echte renners.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?