Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

"steeds leuker op de openbare weg"

• Sub Culture

Heb een paar jaar terug een vergelijkbaar incident meegemaakt. Maar ik ben wel vol geknald op de auto. Ik reed zoals altijd netjes rechts langs van de weg.

Werd gekatapulteerd en kwam keihard neer, resultaat; half verbrijzelde knieschijf, gebroken pols en nog allerlei ander fraais waaraan ik nog altijd zichtbare littekens over hou.

Het toppunt was dat die wegpiraat het nog aandurfde te beweren dat ik doodleuk op het midden van de baan reed en achterop keek, waardoor hij me zogenaamd niet meer kon ontwijken. Uiteraard een klacht ingediend, maar de bestuurder bleek vriendjes te hebben bij hogere instanties, nooit een financiële vergoeiding voor het materiaal, blessures of zelfs een verontschuldiging gekregen.

Sindsdien beperk ik het recreatief koersen tot een absoluut minimum. Ik kan mijn onderlip nog altijd tot bloedens bijten als ik er aan terug denk..

• Proost!

Lullig voor je Sub. Maar eh, was het een Nederlander?

• Sub Culture

Neen een gemeenteraadslid uit Lendelede (what's in a name..)

• MWF

Wat jij beschrijft in het woon-werkverkeer op de fiets maak ik vaak mee.

Ik heb daarom ook een heel oude woonwerkfiets en rijd in zulke gevallen gewoon door er wel voor zorgend dat ik geen letsel oploop maar de automobilist mooi met minimaal lakschade zit. Dan leren ze het wel af zich niet aan de voorrangsregels te houden.

• Goozzer

Heb je je verzekeringsmaatschappij niet ingeschakeld? Deze verhalen het dan immers weer op de verzekeringsmaatschappij van de automobilist, aangezien deze (in Nederland in elk geval) altijd aansprakelijk is….

• Paul, uit het verre Smeermaas

Ik kan hier een boek overschrijven, maar ga dit toch niet doen.

In mijn tochtje zowel ‘s morgens als ’s avonds naar mijn werk in Maastricht

wordt ik minstens 2x in de week van de weg afgereden door auto's welke door rood rijden, als de lafaards het eens deden weer flitspalen staan, maar ja daar durven ze dat niet. En dan de voetgangers op de Markt en het Vrijthof, zonder te kijken de weg oversteken en dan krijg je nog een scheld kanonade toegeschreeuwd ook.

Gelukkig ben ik lid van een club waarbij wij zoveel mogelijk de regels toepassen,

en ja wij hebben ook enkele leden die zich daar minder aanhouden, maar deze worden daar wel opgewezen.

Paul, uit het verre Smeermaas

Lid WTC De toekomst Rekem.

• Ron Brandsteder

Limburg is veruit de meest fietsonvriendelijke provincie van Nederland!!

En dat komt door de Limburgers!

• cyclinggirl

Laten we het hier eens over die fietsende scholieren hebben. Dan rijd je rustig voorbij met ongeveer 23km/u omdat je weet dat je er niet als een gek langs kan schieten. Ze fietsen met 5 naast elkaar. Als je dan belt omdat je er langs wil horen ze je niet.

Als je HEY roept dan wordt er gevraagd of je niet kan bellen. Nee snugger ik kan niet bellen omdat ik mijn handen op mijn remmen moet houden omdat jij over de weg loopt te zwieberen.