Uiteraard keek ik naar Sporza. Bij de beelden van de NOS stonden dan die dranghekken er niet? En waren er daarop zeker wel veel toeschouwers op de Fromberg.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsOndanks alles is voetbal nog altijd populairder dan wielrennen hoor in België.
Voor de rest is het een beetje afhankelijk van de toppers die we hebben in welke sporttak. Zo was tennis een tijdje immens populair, dan weer atletiek, dan weer judo.
Maar voetbal en wielrennen, of noem het maar de wielersport algemeen, blijven constantes.
MWF schreef:
>
> Wielrennen leeft hier helemaal niet; sportminnend Nederland
> had gister en vandaag meer aandacht voor dat
> landskampioenschap in het voetjebal dan voor de AGR.
> Iets wat in Vlaanderen beslist omgekeerd zou zijn geweest.
Welkom in je eigen wereldje, misschien in bij jouw vrienden van Woestijnvis en in de plaatsjes in de Vlaamse Ardennen, maar als je in Antwerpen, Brussel of Luik op straat vraagt wie er kampioen voetbal en wie de Ronde van Vlaanderen won, weten meer mensen het antwoord op het eerste dan het tweede.
België (lees: Vlaanderen) is ook het enige gebied ter wereld waar wielrennen zo populair is, dat is een oneerlijke vergelijking.
Al zou ik graag de dagen meemaken dat wij elk jaar een klassieker en wat Tour etappes winnen, bij voorkeur nog mee spelen in het klassement. Dan kijken er ook zomaar twee keer zoveel mensen zo niet nog meer gok ik.
Zijn er cijfers bekend van de jaren '80 ?
Ik denk dat voetbal het allerpopulairst is in Nederland. Voetbal kent geen enkele concurrentie. Op een grote afstand komt schaatsen, daarna wielrennen (waarom schaatsen ertussen zit ga ik nooit snappen, ik kan er niet om juichen, omdat het alleen hier populair is). In geen enkel ander land is de afstand naar mijn weten zo groot. Dat zie je ook terug in de prestaties van oranje. Zo'n klein landje bijna tweede op de ranglijst van zo'n grote sport.
De voetbalkijkcijfers zijn ongeveer 3 keer zo hoog als wielrennen. Wel wil ik nog opmerken dat de AGR van 13:45 t/m 17:15 gemiddeld werd bekeken door 771.000, maar op het hoogtepunt, zo rond vijfen, zullen dat er zeker meer zijn geweest, zeg maar zo'n 1,3 miljoen. Net zoals ik vorige week al zei bij Parijs-Roubaix.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?