De Fromberg was een negatieve uitzondering vond ik …. de rest van het parcours was goed gevuld met mensen
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDit bewijst dat Wielrennen een grote sport is in Nederland. Ik denk dat een gemiddelde hockey, zwem, judo of atletiekwedstrijd op dat tijdsstip minder scoort. Olympische spelen buiten beschouwing gelaten.
De vergelijking met België is flauw. Wielrennen is zo ongeveer de enige sport waar ze succes in hebben. Terwijl in Nederland de concurrentie van internationale successporten veel groter is, en Nederland weinig wint in het wielrennen.
Ach, het WK wielrennen scoorde ook richting 750.000 kijkers, de Tour tussen de 600.000 en 1.300.000. En dan heb je de grootste blikvangers van het wielrennen al zo'n beetje gehad. Bij andere monumenten als RvV en Milaan San Remo schiet het al omlaag.
Als je grote evenementen bij andere sporten die jij niet noemt gaat kijken: een beetje grand slam finale tennis en een wedstrijdje WK hockey dames trokken bijna anderhalf miljoen kijkers. WK atletiek trok op momenten ruim boven de 1 miljoen. Formule 1 trekt gemiddeld 900.000 kijkers en een zwemfinale op het laatste EK scoorde 818.000.
Jou iets te simpele redenering dat wielrennen de 3de kijksport is lijkt me niet echt realistisch. Ik denk dat het niet eens tot de top 5 hoort.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?