Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Peesblessure

• Robert

Heb sinds kort een pijnlijke pees in mn knieholte. Waarschijnlijk ontstoken door overbelasting op de fiets.

Weet er iemand een goede methode om er snel af te komen?

Alvast bedankt!

• T-I

Die naam doet toch denken he

• frantic

Heeft vaak te maken met de hoogte van het zadel (te hoog of te laag). En de enige manier om er vanaf te komen is, voor zover ik weet, te rusten en steeds als het terug komt gelijk weer rust te houden een dag of wat…

• JasperV

Je bent niet de enige

• wim vos

Als ik jou was zou ik de Waalse Pijl niet rijden en dan wel starten in Lombardije, succes

• Sauna

De beste oplossing tegen peesblessures is honingmosterdsaus! Drie maal daags aanbrengen en je blessure is binnen drie dagen voorbij.

• Kaasploeg bie zun olders

Robert,

in plaats van zelf de diagnose te stellen (tendinitis), zou ik - als ik er echt last van had - mee naar de huisarts gaan. Die kan je vast beter helpen dan deze priklolbroeken.

Wat altijd een goed idee is als je hard hebt getraint, en daarvan last ondervindt die het gebruikelijke spectrum van spierpijn overstijgt is rust, rust rust.

Je hoeft niet elke dag te jagen, doe eens een hersteltraininkje, of houd gewoon eens een weekje de poten stil Heb je er dan nog steeds last van, ga dan naar de dokter en laat je fiets goed afstellen door een betrouwbare mecanicien.

Beterschap!

• tukje

Dit is volgens mij juist een priklolbroek, want het is wel heel toevallig dat hij ‘Robert’ heet en dat hij ook een peesontsteking heeft in zijn knieholte.

• Silvère Maes

Een geïrriteerde pees in de knieholte kan worden veroorzaakt door overstrekking van je been omdat je zadel te hoog staat. Weet niet of dat bij jou het geval is, maar het zou kunnen.

Om ervan af te komen? Rust nemen.

• Silvère Maes

Robert Gesink heeft een spierscheurinkje in zijn bovenbeen.