Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

UCI schrikt

• JW

Zoals ik op de thread over dit onderwerp al min of meer schreef: dit is geen verrassing. Ik kan me zo langzamerhand ook niet meer voorstellen dat het een “bedrijfsongevalletje” betreft van een lekkende medewerker. (De UCI is weliswaar soms nogal knullig in zijn PR-beleid, maar zo vaak kan bijna geen toeval meer zijn).

Ze gooien af en toe een steen in de vijver om de vissen te laten schrikken, maar beschikken waarschijnlijk (nog) niet over de (juridische) middelen om die vissen te vangen.

Intussen mag je aannemen (denk ik) dat achter de schermen de strijd stevig doorgaat. Verdachte renners zullen vaak gecontroleerd worden, misschien wordt gewerkt aan nieuwe opsporingsmethodes (zoals met CERA het geval was) ? Vroeg of laat lijkt het zeker dat ook dit bommetje zal exploderen.

• charleys

Wat maken die lijstjes nou uit. Alle zogenaamde toppers zitten vol met prestatiebevorderende middelen, dat weet toch iedereen. Alleen hier op het forum zitten nog een paar gekrenkte amateurtjes die in de onschuld van hun idooltje geloven en over bewijslast en bronvermelding gaan zeuren etc.

• Ronald Tulp

valt allemaal wel mee…:)

• Sjors

Dan is sport toch hypocriet. In wielrennen controleert men zich scheel, en in voetbal mag bij wijze van spreken iedereen zijn gang gaan.

Ik wel wel eens zien welke zogenaamde toppers daar helemaal tjokvol zitten.

• arend appelberg

wat heeft doping in godsnaam voor zin bij voetbal?? heb je pilletjes waarmee je beter kan koppen?? of pilletjes of spuitjes waardoor je beter kan dribbelen of passen??

• Mazter

Helemaal gelijk Arend, iedere veelvraat met een vette pens en veel talent zou zomaar op het WK mee kunnen doen. Uithoudingsvermogen, recuperatie en conditie doen er immers niet toe in het voetbal.

• Wijsheid

Ik kan het boek van wijlen Eric Rijckaert “De zaak Festina” aan iedereen die geïnteresseerd is in het dopingprobleem van harte aanbevelen. Weliswaar inmiddels enigszins gedateerd, de delen van het boek die over redenen voor dopinggebruik verhalen zijn nog altijd erg relevant en mooi van verschillende kanten belicht. Helaas staat het niet zo vol met spectaculaire feiten, en leest het ook niet zo makkelijk weg, als bijvoorbeeld het boek van Willy Voet. Maar iedereen die het boek uitleest wordt beloond met een hoop wijsheid.

Verder is en blijft het jammer dat wielrennen zo in het verdomhoekje zit, ómdat het de enige sport is die serieus werk maakt van dopingbestrijding, en er zo open over is. Dopinggebruik moet in mijn ogen ten allen tijde bestreden blijven worden, met vrijgeven geef je een compleet verkeerd signaal af, waarmee de sport echt ten dode opgeschreven is. Maar de manier waarop het nu gaat helpt de sport ook niet bepaald in de juiste richting.

• arend appelberg

een voetbal conditie stelt geen reet voor.

• anton - Droomteam

Waarom waren er dan Spaanse voetballers klant bij Fuentes , dat vindt ik dan gek als het geen zin heeft ??

• MarcoPolo

'Over bewijslast zeuren'. Blijkbaar wil je de rechtstaat overboord zetten. Je, doet maar, ik vind het toch goed dat niet elke brulaap op z'n woord geloofd wordt. Dat geldt voor verdachten én voor aanklagers. Lijkt me wel zo eerlijk.