Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Colombiaanse ploeg naar de Tour

• Massimo

Goed nieuws voor alle Zuid-Amerikafreaks: Café de Colombia en Colombia es Pasión slaan de handen ineen en willen in 2011 aan de Tour meedoen. Aldus tuttobiciweb:

Café de Colombia, protagonista del ciclismo degli anni Ottanta e Novanta, torna in gruppo e unisce le sue forze alla Colombia es Pasión. Un accordo triennale con l’obiettivo dichiarato di disputare il Tour de France 2011.

All’estero la squadra si chiamerà Café de Colombia-Colombia es Pasión, al contrario invece quando disputerà corse in patria.

«Dopo 19 anni trorniamo al ciclismo: è un’opportunità eccezionale per tenere alto e diffondere ulteriormente il nome del Café de Colombia nel mondo» ha detto Gabriel Silva, responsabile della a Federación Nacional de Cafeteros.

Attualmente 21 sono i corridori del team divisi fra élite - Fabio Duarte, Luis Felipe Laverde, Jairo Salas, Juan Pablo Forero, Oscar Sánchez, Robinson Chalapud, Wilson Marentes, William Muñoz, Alejandro Ramírez, Alex Cano e Fabio Gordillo - e Under 23: Sergio Henao, Camilo Suárez, Jarlinson Pantano, William Rodríguez, Hebert Ostiliocorredor, Edgardo Moyano, Darwin Atapuma, Darwin Pantoja, Johan Chávez e Carlos Martínez.

• Kelme

Oud nieuws.

Was al veel langer bekend, dat ze in de toekomst met CeP naar een grote ronde willen.

Maar omdat gisteren of eergisteren de ploeg is voorgesteld met een nieuwe (grote) (co) sponsor, Cafe de Colombia dus was dat effe ‘'groot’' ‘'nieuws’', en word ndat natuurlijk ook in het daglicht gebracht op de Europese sites.

Maar wel leuk dat ze naar een grote Colombiaanse ploeg toe willen werken met de Duarte's, de Henao's en de Atapuma's om maar de (beste) jongeren van de ploeg te noemen.

Maar dan motten ze sowieso toch echt wel volgend jaar in ieder geval Pro-Conti worden en (nog) meer in Europa gaan koersen. Anders gaat het ze niet lukken.

• Sjors

Is goed voor het wielrennen denk ik. Weer een team uit een ander continent dan Europa.

• merijntje mortirolo

Naast Astana dan…

• JW

Zo'n 20 jaar geleden kwam Café de Columbia met een supersterke ploeg naar de Tour, met renners die konden meedoen voor het podium. In de tiendaagse vlakke aanloop werden ze volledig naar de Filistijnen gereden. Het vlakke land ligt de Colombianen slecht. In de Giro zouden ze waarschijnlijk meer kans maken.

• Lucio Herrera

Eindelijk weer eens klim les..:)

• gerd

Ik heb mij altijd afgevraagd hoe het zou gelopen zijn mochten de Rondes waaraan Parra, Herrera, Jimenez en Corredor, meededen bergritten aan het begin van de Tour zouden gehad hebben.

Er zijn ooit Tours geweest met bergritten helemaal aan het begin (1977 o.a.) maar dat was dan weer voordat Varta en Cafe de Columbia mee reden.

Overigens hebben die eerste Columbianen wel een revolutie ontketent in de eerste Tour waaraan ze mee deden. Zij hebben een nieuwe generatie Europese renners op de voorgrond gebracht. Ik denk hierbij aan de eerste bergrit waarin Delgado, Arroyo, Fignon, Pascale Simon en Robert Millar plots op de voorgrond traden onder invloed van het gebeuk van Corredor en Jiminez.

Spijtig genoeg had Hinault zijn lesje geleerd en werd Herrera (die er de eerste maal niet bij was) het jaar daarop op het vlakke gedeelte volledig aan gort gereden.

Ik herinner mij dat Hinault, Lemond en Fignon toen ook meededen aan de RCN Classico en daar door Lucho Herrera gewoon belachelijke gemaakt werden op die zeer lange cols. Hinalult werd door Herrera op minuten gereden…ah …dat waren tijden…

• arend appelberg

de tijden dat colombianen niet konden sturen, sprinten, dalen en op het vlakke rijden zijn al lang en breed achter ons. dat zag je vandaag ook al wel met serpa en vorig jaar op wk met duarte en lombardije met uran en duque. in colombia hebben ze sinds de jaren 80 niet stilgezeten hoor. je hebt er nu zo'n 20 profploegen waarvan er een stuk of 8 heel groot zijn. alleen er is 0,0 samenwerking tussen de ploegen om naar europa te komen. staten zoals boyaca en cundinamarca zetten afzonderlijk teams op om naar europa te komen dit jaar.

het is iig erg goed nieuws dit. de talenten komen uit alle hoeken en kieren daar op dit moment. en ze behoren meteen tot de wereldtop in de beloften zoals we zien met pantano, duarte en henao.

• Oudesluis Dronken Thuis

Als ik Arend Appelberg moet geloven, rijden er in een willekeurig dorp in Zuid-Amerika meer goede renners rond dan in Zuid- en West-europa bij elkander.

Zie ook de andere surrealistische reacties van hem in het topic over donkere renners, door sommigen enigzins beladen negers genoemd.

Ik vraag me altijd af wat voor soort mensen dat zijn, mensen met een dergelijk afwijkend standpunt, zijn dat dezelfde mensen die het einde van de wereld voorspellen? Hebben deze mensen een baan, gezin, vrienden?

Pas als er een Ecuadoriaan met als naam Carlos Rodriguez Ordonez op het podium in de Tour staat zal ik mijn woorden terugnemen.

• arend appelberg

ach toen de colombianen in 1983 naar europa kwamen werden ze ook uitgelachen door lieden als jij. dat lachen verging ze gauw. ik werd eveneens uitgelachen toen ik in 2007 zei dat soler tot de beste klimmers van de wereld behoorde. echter ik verdiende 1500 euro door te “gokken” op solers ritwinst en bollentrui.vorig jaar geloofde niemand dat duarte wereldkampioen zou wordne bij de beloften… ik heb wel vaker gelijk gekregen en dat zal zich ook wel blijven herhalen…