Ronan van Zantbeek.
GeorgeBush schudt telkens renners uit z'n toetsenbord die niet bestaan :-(
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsSoms verbaas ik mezelf.
Een jaar of wat terug (2005?) werd Theo Eltink dacht ik 29e in de Giro.
Veel wielerkenners waren opgetogen en lovend, maar ik had toch wat kritiek. Wat is 29e in de Giro nu helemaal? Een aardig klassement, maar niets onderscheidends. Dat moest beter kunnen.
In retrospectief zeg ik nu dat Eltink toen toch een prima prestatie leverde. Zo'n prestatie zal hij meer dan waarschijnlijk nooit meer evenaren laat staan verbeteren.
Nu hij (vooralsnog zonder enig succes) bij Skil rijdt en zijn prestaties minder zijn dan ooit ben ik zelfs geneigd hem te verdedigen tegen al het gespuis hier dat ongenuanceerd Eltink over het randje van de afgrond duwt.
Verdikke, Eltink moet toch nog wel iets van zijn talent over hebben om wat leuke uitslagen te rijden? Ik denk dat er best nog wel wat in hem zit, maar het ontbreekt hem aan vertrouwen. Het moet weer eens lukken, een korte uitslag rijden. Wie weet bloeit Eltink dan alsnog weer op. Een grootheid zal hij nooit worden, maar hij verdient meer dan een rol in de wielermarge.
En zelfs veel meer dan neergesabeld worden door wat prikbordcowboys.
fantasievol zeg ik Theo kwam van de amateurs met goeie dopeshit, toen bij de profs moest ie het zelf uitzoeken en had hij teweinig vriendjes om zijn apotheek te vullen, zeg maar het verhaal van Bas Gillling bij Team mobile waarbij Ullrich & Co vol aan de apotheek zaten maar niet ff vertelde aan Bas Gilling dat hij ook lid kon worden van de Fuentes toko. Vervolgens Bas Gilling exit joepie. Het zou eerder kunnen dan Theo Eltink op een krentebol rondrijdt en de rest zwaar op nieuwe soort epo middelen
fantasievol ja
Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden. Ofwel is Eltink één van de renners die in de slipstream van de talentvolle beloftengeneratie toen (Kohl, T Dekker, Posthuma, Weening … ) die vooral in de slipstream van de totale dominantie van de Rabojeugd toen, werd meegezogen.
Daarmee doe ik vooralsnog geen afbreuk aan 's mans kwaliteiten, want hij heeft toch ook een bergrit gewonnen in de ronde van de toekomst en dat doe je niet zomaar natuurlijk.
Een andere mogelijkheid is dat hij bij de beloften al tamelijk opgebrand werd en kon mede dankzij motivatie en ander jeugdig enthousiasme op een aardig debuutseizoen bij de profs rekenen. Een niveau dat de seizoenen daarop duidelijk verwaterde, waardoor het mentaal ook moeilijk wordt om naar behoren te presteren.
Soit, zijn maar mijn suggesties natuurlijk, ik weet niet hoe die jongen traint, voor zijn sport leeft etc.. Mss spelen er factoren mee waar niemand van op de hoogte is.
Groet
Uw veronderstellende..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?