Eltink werd toen 17e in Emilia, op 4'33 van de winnaar en zelfs nog een ruime minuut van de nummer 16. Het is dat hij nog een sprintje trok in zijn groepje, anders was hij net zo makkelijk 25e geworden (van de 30).
Op min of meer dezelfde manier werd hij ook eens 13e en 19e.
Ik weet heus wel wat Eltink gedaan heeft, ik ben juist een beetje fan van hem en ik had er zeker meer van verwacht, maar zijn kwaliteiten hebben nooit bij het zware eendagswerk gelegen, de San Sebastian uitslag waar ik op doelde was echt zijn beste prestatie.. misschien niet absoluut (13e of 14e.. ach), maar dat was wel in een groep die voor de zege sprintte en dus de Jaizkibel had overleefd. Hij werd nog eens een keer tweede in de Delta profronde, maar dat heeft niks met heuvels te maken, en 11e Laigueglia (sprint uitgedunde groep).
Zijn beste prestaties liggen toch vooral in het rondewerk. Ereplaatsen in ritten van rondes als Romandie, Murcia, Burgos, Regio Tour, een paar goede Giro ritten en top 30 in Giro/Vuelta. In 2007 werd hij nog bijna voor de Tour gesekecteerd, werd ziek in Dauphine en werd nog speciaal opgelapt om in Zwitserland weer op te stappen (niet eens zo slecht), hij viel als laatste af en sindsdien is het eigenlijk minder gegaan, al reed hij vorig jaar in augustus nog wat ereplaatsen bij elkaar.
Dit jaar is nog nuttig geweest (ironisch als knecht) in de Middellandse Zee toen hij Rooijakkers de Mont Faron op hielp.