Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eltink niet gefinished

• DutchSL

Eltink werd toen 17e in Emilia, op 4'33 van de winnaar en zelfs nog een ruime minuut van de nummer 16. Het is dat hij nog een sprintje trok in zijn groepje, anders was hij net zo makkelijk 25e geworden (van de 30).

Op min of meer dezelfde manier werd hij ook eens 13e en 19e.

Ik weet heus wel wat Eltink gedaan heeft, ik ben juist een beetje fan van hem en ik had er zeker meer van verwacht, maar zijn kwaliteiten hebben nooit bij het zware eendagswerk gelegen, de San Sebastian uitslag waar ik op doelde was echt zijn beste prestatie.. misschien niet absoluut (13e of 14e.. ach), maar dat was wel in een groep die voor de zege sprintte en dus de Jaizkibel had overleefd. Hij werd nog eens een keer tweede in de Delta profronde, maar dat heeft niks met heuvels te maken, en 11e Laigueglia (sprint uitgedunde groep).

Zijn beste prestaties liggen toch vooral in het rondewerk. Ereplaatsen in ritten van rondes als Romandie, Murcia, Burgos, Regio Tour, een paar goede Giro ritten en top 30 in Giro/Vuelta. In 2007 werd hij nog bijna voor de Tour gesekecteerd, werd ziek in Dauphine en werd nog speciaal opgelapt om in Zwitserland weer op te stappen (niet eens zo slecht), hij viel als laatste af en sindsdien is het eigenlijk minder gegaan, al reed hij vorig jaar in augustus nog wat ereplaatsen bij elkaar.

Dit jaar is nog nuttig geweest (ironisch als knecht) in de Middellandse Zee toen hij Rooijakkers de Mont Faron op hielp.

• arend appelberg

hij hielp rooijakkers de mont faron op 3 minuten na de winnaar jah. ik heb dit topic niet gestart en dat eltink hier zo hard zuigt verbaasd me niks en is ook niet schokkend maar hij rijdt nu al anderhalf jaar overal als een krant rond. ook in bergritten dus de kritiek van mensen is onderhand wel eens terecht.

• Zuidwolde Terror Corps

Feit is wel dat sportieve prestaties niet lineair omhoog gaan. Dus als je het ene jaar de RvV voor beloften wint, betekent niet dat je over 5 jaar de RvV voor profs wint. Misschien zit je als belofte op je top, of zijn de andere beloften niet zo goed?

Daarnaast hoeft niet elke renner een kopman te zijn. Er zijn ook knechten nodig.

Dat Eltink graag van zich wil laten spreken in etappekoersjes tja, dat kun je hem moeilijk “kwalijk” nemen. Als hij zegt: “Ik wil massasprints winnen”, of “winnen op Alpe D'Huez” dan neemt niemand hem serieus. Volgens mij weet hij prima wat hij kan en waar zijn mogelijkheden en beperkingen liggen. En geef nou toe, als hij meezit in een ontsnapping in bijv. Luxemburg en daar 2 minuutjes kan pakken dan zou hij best zo'n ronde kunnen winnen toch?

In plaats van hem af te branden omdat hij niet van het niveau Dekker/Gesink zou je moeten kijken wat hij wel kan.

En ik denk niet dat hij zo'n “vet” contract heeft bij Skil hoor. Daar in het Oosten weten ze precies wat mensen waard zijn….

• Frans Fasee

NEE, is niet terecht, dinges…

Wat zijn overigens jouw prestaties op de fiets ??

• arend appelberg

wat hebben mijn prestaties op de fiets hiermee te maken?? ik heb ook nog nooit in de 2e kamer gezeten. zal ik dan ook maar niet meer gaan stemmen komende verkiezingen??

• Frans Fasee

Gewoon ff dimmen in je oordeel over een bescheiden peroepswielrenner, die een bescheiden inkomen heeft, en na zijn carriere gewoon zal moeten werken om zijn brood te verdienen.

Wie ben jij, om over deze jongen een oordeel te vellen, wat presteer jij ??

• Rudy Tek

Arend neemt zichzelf ook niet serieus, dat is goed om te lezen, welkom bij de club.

Wist jij trouwens dat er een bergdorpje is in Colombia met 23 inwoners waarvan er 17 profwielrenner zijn? Zelfs de straathonden klimmen daar regelmatig op de fiets. En ze rijden alle 17 clean, in tegenstelling tot alle Europeanen.

• Collega

Als je ziet dat Eltink 3x Giro en 3x vuelta mag rijden voor de Rabobank dan moet je echt wel gepresteerd hebben en gewaardeerd worden hoor. Want als je zo slecht bent als iedereen hem hier afschilderd zit je ook niet in die selectie. Zo heb ik hem wel eens bidonnen zien halen in de Vuelta van 2007, op het moment dat iedereen in het peloton blij was dat hij het wiel van zijn voorganger kon houden.

De afgelopen koersen zijn ook helemaal geen wedstrijden voor Theo, korte steile klimmen waarbij je over de nodige explosiviteit moet beschikken. Maar ik denk dat hij met een fatsoenlijke voorbereiding en met de focus op de komende tour iedereen nog wel eens kan verbazen. Want op echte lange klimmen kan hij toch serieus rap bergop rijden! En niet iedereen heeft de klasse van Gesink, maar om nu te zeggen dat hij een of andere prutscoureur is gaat mij veel te ver!