Luik gaat door!
Na 3 lange rustdagen was vandaag de dag aangebroken waarop de beslissing ging vallen over mijn Luik-Bastenaken-Luik 2009.
Na gisteren even op de fiets gezeten te hebben merkte ik dat het gevoel in het gebied boven mijn rechter knie al een stuk beter was dan de voorgaande dagen.
Om zeker te weten of het probleem vandaag helemaal weg was heb ik er in samenspraak met mijn fysiotherapeut, dokters en trainer voor gekozen om vandaag een zware training te doen met daarin een paar testmomenten bergop.
Na een stevige training van 4uur over de Posbank bij Arnhem met de voor Luik onmisbare ‘Superbenen’ voelde ik geen centje pijn en hebben we besloten te gaan starten in Luik-Bastenaken-Luik. Ik kijk er nu al naar uit en heb de finale alvast een keer doorgenomen in mijn hoofd.
Morgen doe ik nog een rustige training van 2 uur en reis ik af naar het zuiden. Zaterdag is er een ploegenvoorstelling in Luik en zondag ga ik voor de tweede keer van start in een van de mooiste wedstrijden van het jaar, La Doyenne!
Ik heb er zin in!
Robert