Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

R Gesink wel in L-B-L

• Stephan

Mwa, niet opvallend. Het persoonlijke belang van Menchov gaat voor de extra hulp die hij hier zou kunnen bieden ten opzichte van bijvoorbeeld Ardila. Volledig terecht lijkt me.

• Stephan

Dat was een reactie op Marcos post.

• Mazter

Hmm ja, opmerkelijk, als je een beetje info leest over deze blessure wordt er eerst 2-3 dagen volledige rust voorgeschreven, daarna een paar weken revalideren en rustig de training weer opbouwen.

Maar Gesink niet, eerst 2 dagen rust, dan gelijk een zware testtraining van 4 uur, een dag later weer een trainingsblok van 2 uur en zondag een zware klassieker van 260 km. Een medisch wonder of gezwicht onder de druk van de matige prestaties gisteren?

• Krekel

Testen op de Posbank, zo zwaar kan die training dus niet zijn geweest.

• Stephan

Ze zullen wel weten wat ze doen en als het tijdens L-B-L alsnog verkeerd zou gaan is Robert slim genoeg om te stoppen.

En onder welke prestaties van gisteren zou hij gezwicht moeten zijn?

• Andere Peter

Ik heb het idee dat er een spraakverwarring is omtrent die blessure. Bij Gesink was de aanhechting van een pees pijnlijk. Ik vermoed dat dit toch wel iets anders is dan de pees zelf. Pezen zijn heel kwetsbaar, overbelasing bij een blessure is een doodzonde. Ik kan mij voorstellen dat dit bij de aanhechting minder risicovol is (weet dat eigenlijk niet zeker, maar de aanhechting is wel ander materiaal dan de pees en pezen herstellen echt slecht van blessures).

Het lijkt mij wel verstandig af te spreken niet te forceren bij pijn, tijdens LBL. Als hij alweer 4 uren fors kon trainen zonder enige pijn dan lijkt de kesu om te starten wel verantwoord. Mogelijk had hij ook best WP kunnen rijden, maar hebben ze dat puur uit voorzorg laten schieten. ik heb daarom eerder het idee dat ze heel voorzichtig zijn dan dat hier sprake is van veel risico of wonderbaarlijk herstel.

• diravi

Ik vermoed, ik kan mij voorstellen, het lijkt, mogelijk, ik heb het idee…

Ferme praat AP.