Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De oprechte Basso

• Sub Culture

Beetje raar. Gisteren stond hier nog een artikel over de ‘kleurloze’ Rebellin die in eigen land en in andere landen mss wel een zeker respect geniet, maar nooit dé ultieme wielerheld zal zijn. Mede omwille van het feit dat hij zo afwachtend (lees: slim) koerst en ook geen man is van de grote woorden.

Volgens mij toch een paar criteria waar meneer Basso ook enigzins aan voldoet, niet? Hij is in Italië en erbuiten wel tamelijk populair. Basso is nochtans ook niet de man die zelf de aanval gaat opzoeken of die typisch Italiaans wild gesticulerend de pers te woord staat. Een paar mooie ogen hebben, zou dat dan het verschil zijn?

Voorts blijf ik het verhaal van Basso jammer vinden. Toch echt iemand die volgens mij nooit doping nodig had indertijd. Als je ziet hoe hij nu rijdt (veronderstellende dat dat clean gebeurt nu, hij zou wel dom moeten zijn) het blijft een groot talent.

• Goozzer

Basso is een prachtige, haast ‘klassieke’ coureur. Een zeldzame soort.

• derrick

Ja hoor Basso is clean.

• PietvZ

Waar blijft de echte Basso-hater en VDB-fan Diravi nou toch?

• Der Jan

Wat voor punt wil je nu maken?

• Determacineuze Klapkaft

misschien zittie te schijten?

• DutchSL

Ik ben ook nooit fan geweest van Basso, zelfs niet toen hij tegen Armstrong “streed” (terwijl alle andere “tegenstanders” van die Amerikaan nog wel automatisch mijn sympathie kregen).

De Giro die hij won was het aanzien niet waard, als hij dit jaar weer zo dominant is heb ik daar toch wel mijn bedenkingen bij.

Vai Scarponi!

• Goozzer

Scarponi? Bah, foute uitstraling. Écht zo'n ‘vies’, onbetrouwbaar ogend Italiaans coureurtje… :+

Basso is een van de weinige Italianen die een neutrale, grensoverschrijdende en niet-ergerniswekkende uitstraling heeft. Een haast klassieke coureur, die zo in het ‘zwartwitbeeldentijdperk’ zou kunnen rijden…

Ballan is er ook ‘zo een’, veel andere Italiaanse coureurs vervallen echter tot het meer stereotype gevallen, tot het met groot opengesperde ‘vieze’, onbetrouwbare type of het haren mooi in de plooi ‘machotype’. Sommigen, Di Luca voorop, zijn dan ook nog eens een combinatie van beiden. Onmiddelijk geweld tegen gebruiken, als je het mij vraagt… :+

• Massimo

Scarponi is tof. Interview in Wielerevue met hem gelezen? Zo nee, zeker doen!

Wat betreft Di Luca ga ik met je mee. Als ik die rattekop alleen al zie….

Mijn favoriete Italiaanse coureurs zijn verder: Bennati, Cunego, Giunti, Garzelli, Codol en Simeoni.

• derrick

wat denk jezelf?