Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De oprechte Basso

• Djenghis

JW schreef:

>

> Dat nieuws heb ik dan dus gemist.

> Overigens: als je ziet dat een hele groep ex-Fuentesklanten

> nooit gepakt is en gewoon is blijven rondrijden heb ik er

> geen enkele moeite mee dat Basso weer toegelaten wordt.

Vreemde manier van denken… Er moet dus soepeler worden omgegaan met valsspelers, wanneer ándere valsspelers niet betrapt worden. Niet dat ik dopinggebruikers wil vergelijken met criminelen, maar als je jouw denkwijze puur als analogie hanteert, dan moeten er dus heel wat gevangenissen leegstromen. Want ja, er zijn natuurlijk ook een heleboel criminelen níet gepakt!

• Blueprint

Basso is echter niet zo'n wieltjesplakker als Rebellin. In de Giro van 2006 reed hij constant iedereen reglementair uit het wiel, dat zie ik de Pater nog niet doen. Hij ziet er natuurlijk ook nog beter uit, dat zal ook wel wat schelen.

• Blueprint

Ik verwacht niet dat hij zo extreem dominant zal zijn als in 2006. Sowieso is zijn tijdrit duidelijk zwakker geworden (dat lijkt inmiddels een duidelijke doping-indicatie te zijn) en is de concurrentie met o.a. Menchov, Sastre en Leipheimer een stuk sterker dan toen.

• Blueprint

Volgens sommige prikkers moet je dopinggebruikers ophangen, dus verwacht hier niet teveel nuance op het gebied van strafmaat.

• JW

Je maakt een foute vergelijking.

Iemand die zijn straf heeft uitgezeten mag weer deelnemen aan de maatschappij. Ook Basso heeft zijn straf van twee jaar erop zitten. (Ik heb vaker hier gesteld dat ik twee jaar beslist te weinig vind, maar dat is een andere discussie. De vastgestelde sanctie is nu eenmaal twee jaar).

En dan vind ik het niet redelijk om Basso in veel wedstrijden te weigeren terwijl b.v. renners waar een duidelijke Fuenteslucht aan zit gewoon overal door kunnen rijden (doordat b.v. het bewijs onvoldoende is - zoals bij Frank Schleck -).

(Ik vind wél dat de ASO (of welke andere organisator dan ook) het recht heeft om ploegen of renners, die hun wedstrijd ernstig in diskrediet hebben gebracht, te weigeren. Maar dat is dan aan die organisatie zelf.

.

• Lucas

Die is aan het borrelen met zijn goede vriend Nico Mattan..