Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dirk Bellemakers

• opdeberg

Viel me op dat in de voorjaarsklassiekers de naam Dirk Bellemakers stond, bijvoorbeeld afgelopen woensdag in de Waalse Pijl. Klinkt erg Vlaams, maar is blijkbaar een Nederlander. Op dit forum valt zijn naam nooit. Valt er niets interessants te melden over deze onbekende (?) landgenoot?

• alie b

Bij Bellemakers denk ik aan bavaria.

Ken er ook niks aan doen.

Heineken is lekkerder.

• Giovanni

Dirk Bellemakers is een Nederlandse renner uit het Brabantse Luyksgestel. Deze jongen heeft een aantal jaren voor de Van Vliet formatie gereden. Is geen profwaardige renner, maar heeft door toedoen van een aantal geldschieters en door de contacten van zijn vader een contract gekregen bij de Landbouwkrediet formatie. Heeft vorig jaar de GP Geraardsbergen gewonnen. Verwacht dat wanneer het geld bij de geldschieters op is, onze Dirk geen profrenner meer is bij deze belgische formatie.

• Cyclad

Dirk is één van de betere renner van Landbouwkrediet dit voorjaar.

Je verhaal over het contract klopt op zich wel, maar ik denk toch echt dat Dirk bewezen heeft meer te zijn dan een nobody binnen de ploeg.

• Goozzer

Precies, Cyclad. Hij kwam bij een van de afgelopen wedstrijden (Luik of Waalse Pijl?) nog in beeld bij een klein valpartijtje in het peloton. Hij zat er toen dus nog bij, waar er toch al een aantal afgehaakt waren. Die gast kan echt wel een stuk met de fiets rijden…

• BF

De echte volger heeft Dirk dit jaar al meerdere malen in beeld zien rijden op kop van het peloton als tempo maker.Maar ja dat zie je alleen in de live uitzendingen in de samenvatting laten ze tegenwoordig alleen de laatste km's zien.

• Karel

Nou Giovanni,

Als ie Geraardsbergen heeft gewonnen, noem ik hem dus wel een profwaardige renner.

Probeer maar eens zo'n koers of een kermiskoers te winnen. Ik proef toch een beetje afgunst in jouw bericht.

• Rudy Tek

Grappig, ik hoorde gisteren van een collega dat een streekgenoot van hem bij Jartazi zou rijden en de E3 prijs had gereden.

Ik zei dat kan niet, opgezocht maar bleek toch zo te zijn. Maik Wensink? Ook een Nederlandse “beroepsrenner.”

• henk

Dirk is echt wel “profwaardig” anders kom je niet in de selectie van de grote koersen en ben je in een ploeg als Landbouwkrediet veroordeeld tot het rijden van kermiskoersen.

22/04/2009 1.HIS2 74 Flèche Wallonne 5

19/04/2009 1.PT2 DNF Amstel Gold Race 0

8/04/2009 1.PT2 DNF Gent - Wevelgem 0

4/04/2009 1.1 10 Hel van het Mergelland 12

2/04/2009 2.HCs JD Driedaagse De Panne - Koksijde, Stage 3b : De Panne I.T.T. 0

29/03/2009 2.HC 89 Critérium International 0

1/03/2009 1.1 73 Kuurne - Brussel - Kuurne 0

15/02/2009 2.1 67 Giro della Provincia di Grosseto 0

7/02/2009 1.1 26 GP Costa degli Etruschi 0

bron cq.

En als je de kermiskoers in geraardsbergen kan winnen ben je wel een topper. IN de tijd dat renners als ducrot nog bij Raas reden was dat het WK onder de kermiskoersen!

• Krekel

Het verhaal dat hij via via in die ploeg terecht kwam, hoor je zo vaak dat het wel zal kloppen. Dit jaar doet hij het best goed. Ik was aan het kijken bij de Hel van het Mergelland en toen reed hij tijdens de finale nog sterk mee in de achtervolgende groep en sprintte nog mee voor de ereprijzen. Dan ben je toch een profwaardige renner. Hij heeft ook een mooi programma gereden.

Kan verder aardig tijdrijden.