Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tour de Romandie rit 1 (Montreux – Fribourg 176,2km)

• anti-dope

het verhaal van Frans op rabosport: “morgen is er weer een nieuwe kans”

(Romandië) Raboploeg misrekent zich

Raboploeg zet achtervolging in ingekorte rit te laat in.

Het Rabo ProTeam was net vijf minuten uit het hotel om zich naar de start te begeven, toen het hoorde dat de rit werd ingekort en de start naar drie uur was geplaatst. De jury achtte de weersomstandigheden te slecht en schrapte de klim van de eerste categorie. In de korte etappe die volgde, waar het venijn uit was gehaald, wisten drie renners het peloton voor te blijven. De ritwinst was voor Ricardo Serrano, zijn vluchtmakker Gregory Rast is de nieuwe leider in de Ronde van Romandië. Oscar Freire (foto) was met een elfde plaats wederom de beste Raborenner.

De eerste etappe begon met een spervuur aan demarrages. Ook Raborenner Dimitri Kozontchuk was twee keer weg, maar wist niet de juiste vlucht te pakken. Volgens ploegleider Frans Maassen reden de drie koplopers gluiperig weg. “Ze pakten hun voorsprong vrij gemakkelijk. Maar achter hun werd er een beetje gedraald. Cavendish loste als eerste en zijn ploeg offerde twee man op. Maar daardoor reden ze ook niet voluit om de trui van Rabon te verdedigen. Toen Cavendish terugkwam, zijn we met drie ploegen gaan draaien. Maar Team Columbia reed niet voluit, waarschijnlijk omdat Cavendish niet goed genoeg was.”

Maassen steekt ook de hand in eigen boezem. “Achteraf hadden we aggressiever moeten rijden, in die zin dat we misschien meer man moesten opofferen. Ik baal hier wel van. Met Oscar hadden we een goede kans gemaakt. We hebben ons er op verkeken. Vergis je ook niet: door de beperkte lengte van de rit waren de jongens vooraan ook nog lang niet moe.” Morgen staat de op papier makkelijkste rit op het programma. “Maar ook die kent een lastige finale met op elf kilometer nog een klim van de tweede categorie. Toch geldt: morgen is er weer een nieuwe kans,” hoopt Maassen.

• Eindhovuh

Clement heeft het altijd lastig als het koud is. Als het niet warmer wordt vrees ik het ergste voor zijn klassement.

• zabirskie

Wat een inzicht heeft die Maassen. Dat de koplopers niet steendood zouden zitten na een ontsnapping van 60km, dat was niet te verwachten nee. Dat er meer dan 1 mannetje nodig was om een gat van 3 minuten dicht te rijden in 20 km? Dat was niet te voorzien. Gelukkig heeft hij zelf door dat het niet echt slim was.

• Boris de Lowikfan

John Gadret zou hier toch ook weer rijden sinds zijn blessure, zie hem niet in de uitslag staan.

Groet

• Rudy Tek

Zo'n snelle terugkeer als de jouwe is niet iedereen gegund Boris. Mooi dat je er weer bent.

• PietvZ

Er is nooit (behalve lang geleden) sprake van geweest dat Gadret hier zou rijden, hoor.

• Andere Peter

Heb er niks van gezien, maar zo nalezend lijkt kritiek op de Rabo''s mij hier wel terecht, zoals ook Maassen volmondig toegeeft. Het meest gelijk had JCD: “Je moet vluchters in een rit van 80 km ook geen kleine vijf minuten voorsprong geven”

• Andere Peter

Ik vond nog deze, Sub:

tyfoon in china

Auteur: steve (—.119-244-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be)

Datum: 18-08-2007 16:23

ik heb geen contact meer sedert een 10 tal dagen met mijn vriend in Nanning : kan dit eventueel iets met die orkaan te zien hebben ? weet iemand hier meer over ? Ik lees in een krant dat er 540.000 mensen geevacueerd zijn

En deze:

Re: Parkeren camper

Gepost door: Rene (—.119-244-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be)

Datum: 25 maart 2007 18:53

Dag heren,

Het parkeren doet niet veel of u pas of niet pas staat aan uw KOELKAST

Het is zelfs zodat als u bloken gebuik dat dit geen parkeren niet meer is,maar wel

Camperen is.Dat laast staat niet op het NET.

In veel boeken staat parkeren maar niet camperen,dit zijn boeken die men koopt.

Daar spreekt geen mens over.

Groetjes

PS. speling waar schijnlijk niet juist mag verbeeter worden

Ze maken je lezing van hierboven wel waarschijnlijker, al blijft het geestig.