Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tour de Romandie Rit 2 (160 km Chaux-de-Fonds)

• Cyclad

Op deze gedenkwaardige dag toch een oranje zonnetje: Freire wint op z'n sloffen de sprint van een uitgedunde groep. Bij Rabobank vond ik Tom Stamsnijder en vooral Laurens ten Dam zeer sterk.

De aanval van Evans en Gilbert zag er straf uit, maar Evans was duidelijk de betere van de 2, waardoor het toch stokte.

Leuke finale gezien, waarin Rabobank het prima deed en verdiend de overwinning mag vieren.

• Keuteberg

Eindelijk weer eens een Rabo-renner.

• Marcos

Hele duidelijke zege voor Freire, en Valverde was al even aan het oefenen voor Mendrisio :D

Rabo gaat nu met een goed gevoel de ploegentijdrit in in ieder geval. Menchov die er ook nog goed bij zat na de beklimming.

• podium3

Jaja Freire met overmacht :P ploeg was beter afwezig maar gelukkig had hij in valverde een meesterknecht. ( op 300 meter van de finish deed valverde zelfs even teken met zijn arm, kom er maar over. )

• Blueprint

Mooie finale, dankzij de Silence-mannen. Freire was natuurlijk duidelijk de beste, prima zege voor de Rabobankploeg.

• timbo_

Had toch sterk de indruk dat Kreuziger derde was en niet Bazayev

• Cyclad

Freire had Menchov en een supersterke Ten Dam nog aan zijn zijde, de ploeg heeft geweldig werk verricht. Ook Stef Clement offerde zich volledig op (hij reed tussen de 2 klimmen een groot deel van het gat op het groepje Seeldraeyers/Kreuziger dicht).

Ik vind het niet zo gek dat Freire dan na de klim nog maar 2 ploegmakkers aantreft. 't Was ook meer dan voldoende, hij had Menchov niet eens nodig.

• Soigneur

Prima als ploeg gereden!! Een zeer verdiende zege!

• Goozzer

Ik heb een prachtige finale gezien, met eerst een verbluffend sterke Taaramae die opende, met Cataldo in zijn wiel (Ten Dam zat er ook nog achter, maar kreeg het gat niet dicht) en daarna het groepje met o.a. een actieve Seeldraeyers en zeer sterke Kreuziger die daar naartoe reden. Op de ‘laatste’ klim dan een prachtige aanval van het Silenceduo, waarna Freire het mooi afmaakte…

• jack

De laatste man die voor Rabo de laatste kilometer of wat op kop reed was Menchov, dat zag ik duidelijk in een flits….ook de lange haren ontbraken dus was het niet Ten Dam. Dus Menchov is zelfs ook nog even nuttig geweest.