Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tour de Romandie Rit 2 (160 km Chaux-de-Fonds)

• Cyclad

Lucas, heb je de uitzending vanmiddag gezien?

Zo nee, dan begrijp ik je vraag.

Zo ja, dan had jezelf kunnen zien dat alleen Ten Dam nooit had volstaan.

Er was een gat van 4 minuten te dichten. Stamsnijder en De Groot hadden hun ballen er al afgedraaid toen de inzet van Clement en Kozntchuk nodig was om nog voor de slotklim de kopgroep te grijpen. Daarna had Rabobank alleen Ten Dam nog (en de passieve Menchov). Wellicht had de rol van Clement met die van Ten Dam kunnen worden gewisseld, maar dan is het maar de vraag of Rabobank de kopgroep voor de slotklim te pakken zou hebben.

Ergo: weldoordacht en juist strijdplan vandaag met de juiste mensen op het juiste moment.

• Goozzer

Ik denk dat de 12e plek die Cyclad net noemde er wellicht ook niet had ingezeten voor Clement. Clement heeft gedaan wat hij moest doen. Zélf kan hij het op dit moment net niet brengen - denk ik - dus dan is het gewoon een goede zet om je op te offeren voor de ploeg. Zeker als je naar de Tour wilt, zul je toch iets moeten laten zien. Ofwel zelf een uitslag rijden, ofwel de ploeg helpen…

• Keuteberg

999 FOTHEN Markus (GER) TEAM MILRAM Abandon

Kan iemand mij vertellen wat er met Markus Fothen aan de hand is, de laatste pakweg twee jaar? Zijn er aanwijsbare redenen dat het zo slecht met hem gaat? Kan me niet voorstellen dat hij ‘opeens’ niet meer kan klimmen en tijdrijden of ook maar koersen uitrijden. Kampt hij soms ergens mee?

• Cecchini

Clement moet zo sowieso mee voor de ploegentijdrit. De Rabo's hebben dit jaar voor die discipline een mooi ploegje, met Menchov, Freire, Clement, Posthuma, ten Dam, Flecha, Tankink en (waarom niet) Tjallingii heb je een aardig groepje hardrijders, en ook niet onbelangrijk Clement is een persoonlijkheid, misschien wel de Stijn Schaars van de Rabo's.

• Zenon J.

Gesink……??

• cecchini

Die vergat ik ook nog eens te melden, maar dacht wel aan hem. Robert mijn excuses, ook al heb je nog niet al teveel ploegentijdrijdritten op protournivo gereden !

• Proost!

Mendrisio. Ik denk niet dat Valverde daar bij zal zijn. Die is dan al geschorst door de UCI.

• arki

Clement kwam wel sleurend aan kop van het tweede peloton binnen, dat verraad toch nog wel enige ambitie. Nu hij niet meer zo kort staat in het klassement krijgt hij de laatste twee dagen wellicht wel wat ruimte in een ontsnapping.