Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nieuwe wielersite Sporza

• John Wago

Op wielergebied ligt België tig jaar voor op ons. Op alle terreinen, maar vooral m.b.t. de media.

De nieuwe wielersite van Sporza is weer zo'n voorbeeld. Wat een klasse, wat een info. Om je vingers bij af te likken.

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen

• Art

De nieuwe site is ok, maar ik mis voorlopig de laatste kilometers van alles wat ze live uitzenden. Op de vorige site werden die er altijd opgezet.

• Massimo

Off topic:

Za 9/5 15.00 Sporza wielrennen

Rechtstreeks verslag van de ploegentijdrit in de Ronde van Italië. Commentaar: Renaat Schotte en José De Cauwer

Renaat prima natuurlijk, maar had toch liever Don Karleone of Hans DeClercq naast hem gehad.

• Goozzer

Ik niet: het duo Renaat Schotte en José De Cauwer is prima. Dit duo zorgt voor goed, objectief (met soms een vleugje passie en humor) maar vooral ook kundig commentaar…

• Massimo

Karl en Renaat waren vorig jaar af en toe hilarisch. Haalden zelfs DWDD een aantal maal.

• Jan Janssen

Journalistiek liggen ze licht jaren achter, wat zeg ik: de wielerjournalstiek vertoeft in Belgenland nog immer in het stenen tijdperk.

• Sub Culture

Journalistiek gezien is België de best of the rest na het ongenaakbare Groot-Brittannië in Europa, de duidingsprogramma's zijn van uitermate hoge kwaliteit, idem voor de journaals en dat met nochtans beperkte middelen in vergelijking met wereldmachten als Duitsland en Frankrijk als buren.

Voorts vind ik de vernieuwde Sporza site vrij chaotisch overkomen, veel meer mediabestanden idd, maar het is een wir war.

• Goozzer

Frankrijk een wereldmacht? Die tijd ligt toch alweer een tijdje achter ons hoor…

• Massimo

Ik ben het met Sub eens. De actualiteitenprogramma's van de VRT/Canvas (door hen nog terecht “duiding” genoemd) zijn van hoge kwaliteit. Dit geldt ook voor de sportprogramma's, in het bijzonder de wielerverslaggeving.

• Rudy Tek

Duitsland een wereldmacht? Dan kunnen we onze borst weer natmaken ben ik bang.

Overigens vind ik dat je Duitsland journalistiek gezien nogal onderschat. Ik noem een Rudi Carrel en een Linda de Mol.

Hoogtepunt in de Belgische journalistiek is naast natuurlijk Jambers en de Pfaff's een reportage gemaakt over de gebroeders de Vlaeminck. Daar zat nog wel wat oud zeer.