Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Giro Astana laatste kunstje of >

• Siem

Ik vraag me af of de UCI er echt van baalt wanneer Astana zich terugtrekt. De meeste renners van Astana zullen wel weer een ploegje vinden. Ik schat in dat de ploeg binnen afzienbare tijd Team LiveStrong zal gaan heten en dat o.a. Nike, Giro, Oakley en Trek hier voor de financiele middelen zorg zullen dragen.

• Blueprint

De UCI zal er vooral van balen dat Astana zijn verplichtingen niet nakomt.

• arend appelberg

reken maar niet daarop. geen enkele sponsor in amerika stapt nog in het wielrennen en astana had het grootste budget in het peloton. de uci zal flink balen. maar jah eigen schuld.

• GJ

En zie hier:

Armstrong wil eigen team

Lance Armstrong start zonder grote ambities in de Ronde van Italië, maar kijkt ook al verder vooruit. Hij wil op termijn de eigenaar, de sportieve directeur en renner worden in een eigen team.

'In juli zullen jullie meer te weten komen over de plannen, ook al is het moeilijk om in tijden van economische crisis en dopingverhalen sponsors te overtuigen om geld te geven,' aldus Lance Armstrong in de Italiaanse Gazzetta dello Sport.

sportwereld.be

• Lucas

Verbaast m niets, wat heeft Astana nog voor belang bij die ploeg..? Hun belangrijkste vaandeldragers Kashe en Vino zijn van het toneel verdwenen.

vervolgens zal er inderdaad een scenario als Siem beschrijft worden afgespeeld.

• Sub Culture

Dat is toch al geweten van dat eigen team van Armstrong?

Axel Merckx houdt zich nu al bezig met jonge Noord-Amerikanen, die al als een soort opleidingsploeg fungeren voor het grote werk.

Soit, zou wel mooi zijn. Amerika heeft mooie wielertijden gekend, maar de toppers worden er niet jonger op en qua jong geweld die op de rand va nde doorbraak staan zitten ze ook niet in overvloed.

• PietvZ

Och, ene Armstrong heeft al aangekondigd dat hij een nieuw team wil beginnen en die vindt echt wel sponsors, hoor.

• Henk

arend appelberg schreef:

>

> reken maar niet daarop. geen enkele sponsor in amerika stapt

> nog in het wielrennen

Nee, precies. De VS is in een jaar tijd van 0 naar 2 Protour-ploegen gegaan. Wielrennen leeft niet bij de sponsoren daar.

en astana had het grootste budget in

> het peloton. de uci zal flink balen. maar jah eigen schuld.

Van Vino ja.

• Rudy Tek

Er schieten mij zo geen 2 Amerikaanse PT ploegen te binnen henk, maar Garmin is wel van voor de crisis.

Qua sponsoring is het wielrennen op sterven na dood in Amerika.

• Joske (A)

Garmin heeft het strengste door een externe partij uitgevoerde antidoping programma. Dat heeft natuurlijk zijn oorsprong als tegenhanger van US Postal en DiscoveryChannel.