Vraagje,
Afgelopen weekend heb ik twee wedstrijden gereden en vanavond wil ik een duurrit maken van ongeveer 80km en mijn max. hsm is 180. Wat moet je in een dergelijke training bij lichte vermoeidheid als maximum hsm aanhouden?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsEen duurtraining is een training waarbij je hartslag op ongeveer 75% tot 85% van je maximale vermogen ligt. zeg maar in jou geval globaal: van 135 - 153.
Ik raad je aan om rustig te beginnen (half uurtje losfietsen, hartslag niet boven de 135) dan een uurtje d2. Laatste half uurtje kun je weer uitfietsen.
Enjoy!
@De Kaasploeg.
Je schrijft:: “Een duurtraining is een training waarbij je hartslag op ongeveer 75% tot 85% van je maximale vermogen ligt. zeg maar in jou geval globaal: van 135 - 153.”
75- 85% van je maximaal vermogen en dan 135-153 rijden ???
Kennelijk wordt er beoeld 75 - 85% van je maximale hartslagfrequentie 135 - 153 slagen per minuut.
De geschatte zones zijn dan lager en komen uit D1 134 tot 152. Dus rustige duur / herstel training. Zie maar de FietsCoach van dit jaar. Bijlage van Fiets Magezine in januari.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?