Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hartslag

• Henri

Ben inmiddels terug en heb toch een lange duurrit gemaakt echter de hele weg gegangmaakt door een trainingsmaat zodat hartslag niet boven de 130 is geweest. Morgen maar weer een kort ritje.

Natuurlijk sta ik ook stil bij de oorlogsslachtoffers alleen hoeft dat voor mij niet persé om acht uur.

• Renmoor

Hoe komen jullie aan dat getal van de maximale hartslag

Ik ken wel de formule

220 - leeftijd en daar weer de genoemde percetages van

Is dat de methode of moet er een medicus aan te pas komen om e.e.a. te bepalen.

• 3000

Gewoon eens voluit sprinten of een helling doen tot je niet meer kunt en je hebt je maximale hartslag zo af te lezen (als je een hartslagmeter aanhebt uiteraard).

• Ballan

Henri,

Het bepalen van je maximale hartslag met 220 - de leeftijd is een wassen neus.

Het beste is een max test te gaan doen met een exacte omslagpunt bepaling,

of via de formule van karvonen.

Het omslagpunt (92%) verschilt echter per dag.

Als jij aangeeft dat je een koers gereden hebt op 180 hf dan lijkt mij dat je de volgende dag een extensieve duur gaat doen op 70% van je max hf en echt niet meer.

Een juiste herstel training met rust is minstens zo belangrijk als een zware inspanning.

Denk om je super compensatie!!