Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lotto en Quickstep in de Giro

• Rudy Tek

Mapei Gerd? Kun je die mooie tijd niet achter je laten?

• Leon

Goozzer schreef:

>

> Ljungblad gaat toch al weer een tijdje mee hoor, gerd. Hij

> heeft een tijd bij Francaise des Jeux gereden, daarna bij

> Unibet. Waarna hij een jaartje is afgezakt - wellicht dat je

> hem daarom niet kent - naar de P3-transfer Batavusploeg. De

> voorganger van Vacansoleil, zeg maar…

Ook jij kent 'm blijkbaar niet zo goed, Goozzer. :)

Ljungblad werd pas echt prof bij Unibet, daarvoor had hij in Zweedse en Poolse TT3's gereden. Hij is ook al 30, de ex-FDJ-er waarmee jij hem verwart is de veel jongere Johan Lindgren.

• Goozzer

Ik verwar hem zéker niet met Lindgren, die ken ik namelijk maar al te goed (dus dat zou vreemd zijn). Nee, ik was er oprecht van overtuigd dat hij bij FDJ had gereden. Dat blijkt inderdaad niet waar te zijn.

Mijn fout dus, die ik bij deze moet proberen recht te zetten, vooral ook in mijn hersenen - waar dus op een of andere manier een fout in is geslopen. Dan doen ze anders nooit… :+

• en

Hmm, zeker QS lijkt me toch wel heel wat sterker dan dat stelletje dat in de giro op strafkamp moest voor rabobank enkele jaren geleden. Een aantal sterke Italiaanse en Belgische talenten, een meer dan degelijke sprinter en enkele goeie knechten. Leuke ploeg voor de overgansetappes. Lotto moet vooral rekenen op de eerste week van Gilbert, maar ik zie hem wel een ritje meepikken. Als dat gebeurt is de Giro al geslaagd voor hen dunkt mij.

• Blueprint

Gilbert als kopman lijkt me wat overdreven, die zal gewoon zijn ritje(s) uitzoeken. Verder ben ik wel benieuwd naar Cataldo, gaat hij zijn talent bevestigen?

• Goozzer

Dat ligt er maar net aan. Hoe getalenteerd vind je hem en wat verwacht je van hem? Top 20 is misschien haalbaar…

• diravi

Voor Gilbert valt er enkel in rit 8 en de laatste week wat te rapen. Het zal moeilijk worden, maar kan zij status van topper wel verder opwaarderen als het hem lukt.

• Blueprint

Tsja, als ex-winnaar van de babygiro zou die jongen een mooie carrière moeten kunnen opbouwen. Dat zegt sinds Di Luca echter ook niet meer zoveel, dus met een top-20 positie zou hij al dik tevreden mogen zijn.

• Goozzer

Thja, de Baby-giro is niet meer wat het geweest is. Overigens is het sowieso maar de vraag of het dé, of überhaupt een goede, graadmeter is voor het grote rondewerk..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Baby_Giro

Als je die erelijst vergelijkt met een belangrijke concurrent in eigen land, de Settimana Lombarda, dan denk ik dat die meer ‘grote rondewinnaars/overwinningen’ cq. podia in grote rondes telt. Maar goed, alleen al het feit dat Armstrong daar op de erelijst staat, maakt het al moeilijk te overtreffen natuurlijk…

Ook als je kijkt naar twee ‘recente’ jonge winnaars, dan denk ik dat de Settimana meer kans heeft om een weer een grote rondewinnaar op het palmares te hebben dan de Baby Giro. Ik geef Robert Gesink (winnaar SL in 2006) immers meer kans op het winnen van een grote ronde dan Cataldo (winnaar Baby Giro 2006)

http://en.wikipedia.org/wiki/Settimana_Ciclistica_Lombarda

• Lucas

Deze Giro is én veel te zwaar én te goed bezet om jonkies als de Greef en Cataldo ook maar een schijn van kans te geven om in de top 20 te eindigen.