Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lotto en Quickstep in de Giro

• DutchSL

Cataldo reed in de Tour de l'Avenir die Mollema won het beste van iedereen bergop (hij miste de slag in een tussenrit), en was dat jaar ook in Frankfurt en wat Italiaanse eendagskoersen erg sterk.

Maar goed, heel hoog verwacht ik hem ook niet hoor. Hij lijkt mij, ondanks die baby Giro, ook meer iemand voor heuvels en middengebergte.

• Stephan

Door het afzeggen van McEwen en Bennati zie ik Davis nog wel een paar keer op het podium komen. Hij behoord zeker tot een lijstje met sprinters die achter Cavendish en Petacchi om de 3e podiumplaats mogen vechten. Hunter, Farrar, Swift, Förster, Haedo en David zijn denk ik de sprinters die daarom gaan vechten.

Ik weet niet hoeveel niet-zo heel zware heuvel etappes zijn maar van alle sprinters die hier aan de start zijn, zijn er maar heel weinig die redelijk over een heuvel komen, hier is Davis een uitzondering op. Daar zie ik hem nog wel een ritje meepakken, al komt hij daar natuurlijk weer Gilbert en Pozzato tegen.

Op De Greef en Gilbert na zie ik Silence echt helemaal niets klaarspelen hier. Quick-Step heeft daarin tegen wel wat leuke renners, voornamelijk voor de vroege vlucht in een berg etappe.

• en

Di Luca, Simoni, Pantani, Casagrande… dat kan toch wel tellen als erelijst. Daar staan eigenlijk enkel Armstrong en Tonkov tegenover. Natuurlijk, in de jaren '00 is het volledig bergaf gegaan met de baby-giro. Maar de Settimana Lombarda is al bij al ook maar twee keer gewonnen door een jong talent in het jongste decennium: Ricco en Gesink. Die kunnen wel tellen natuurlijk, maar de rest waren allemaal al gevestigde namen.

• DutchSL

De Settimana Lombarda is gewoon een 2.1 koers (toen Gesink won 2.2), geen specifieke beloften koers dus.

Baby Giro eigenlijk ook niet, want het gaat om U26, maar dat is toch een ander soort wedstrijd.