Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Astana kan zijn ProTour-licentie verliezen

• Andere Peter

Dat is toch ook mijn punt? Zolang Astana als team rendabel is en iemand (net) op tijd termijnen betaalt, zit het wel goed.

Ongetwijfeld zijn er andere voorbeelden dan Real. Mijn voorbeeld stamt ook eigenlijk (ik had dit beter moeten verwoorden) uit een verder verleden.

• Lucas

Dit is toch echt een andere situatie dan het voorbeeld van Real Madrid dat jij aanhaalt AP. Bij Real Madrid zijn er inderdaad altijd wel rijke investeerders die voor de oplossing zorgen. Waarom..? Omdat de investeerder er een emotioneel / status belang én / of een publicitair / economisch belang bij heeft.

Dat is bij de oliebaronnen van Astana niet aanwezig. Geen emotioneel /status belang (meer), want geen grote Kazachstaanse renners in het team, en ook geen publicitair / economisch belang, want dat was vanaf het begin af aan sowieso niet aanwezig.

Tel daar bij op de grote verliezen die ze geleden hebben, door de recessie en de daarmee gepaard gaande, gekelderde olieprijzen en het rekensommetje is gemaakt.