Alsof Basso geen boegbeeld was, zijn leugens zijn nog dommer dan ik ben.
Verder sluit ik me aan bij JW, gelijke rechten voor iedereen, maar nog het liefst de guillotine…
Groet
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsMisschien dat ik niet zo' n groot verschil had moeten maken in beide gevallen, maar ik hou liever vast aan de feiten en heb een broertje dood aan valse beschuldigingen. Jammer dat de reacties (niet die van jou hoor) vaak zo fel zijn als je je mening geeft over dopinggevallen ( :-( ). Weiger om er maar simpelweg vanuit te gaan dat als er eenmaal geruchten zijn gelijk aan te nemen dat er daadwerkelijk doping in het spel is voordat er ook maar iets bewezen is. Voor mij is bijv. F.Schleck (hier in dit topic ook al aangehaald) nog steeds een cleane renner hoewel hij herhaaldelijk in het geruchtencircuit is opgedoken. Wellicht ben ik hierin, zoals door anderen in dit topic gesteld wordt, wel een beetje naïef, het zij zo…
Ik ga er ook vanuit dat Basso iets mispeuterd heeft. Toch is het een feit, waar je niet omheen kunt, dat zijn bloedzakjes tijdens de Giro bij Fuentes lagen - en erna ook nog - en hij die in elk geval dus niet in de Giro of voor Girodoeleinden gebruikt heeft…
Natuurlijk heb ook ik de neiging om te zeggen dat hij zich ook tijdens de Giro gedopeerd heeft. Al kunnen we er niet omheen dat dat vooral ‘mijn en ons onderbuik gevoel is’ (hij reed namelijk wel érg goed) en niet wordt ondersteund door de feiten. De feiten ondersteunen slechts Basso's verhaal. “Ja, ik ben klant bij Fuentes. Ja, die bloedzakken zijn van mij. Ja, ik wilde ze gebruiken. Ja, ik wilde ze gebruiken voor de Tour. Nee, ik heb geen bloeddoping gebruikt (voor de Giro)”
Het is natuurlijk niet onmogelijk dat hij de waarheid heeft gesproken, dat hij met het oog op de Tour, met het oog op het winnen van nog één grote ronde (waarin hét gevecht met Ullrich op het programma stond) bloeddoping wilde gebruiken. Al zegt ook mijn onderbuik gevoel dat hij zich ongetwijfeld al eerder met die praktijken heeft ingelaten. Zij het dat er geen bewijs voor is. Hij is niet positief getest, zijn bloedzakjes lagen (nog) bij Fuentes, en er zijn geen verdere aanwijzingen…
Beetje raar als je schoon in de Giro zo oppermachtig zou zijn, en dan daarbovenop voor de Tour die zakjes zou gebruiken. Wie weet hoe groot zijn voorraad wel niet was ? Maar accoord, dat valt niet te bewijzen, je kunt hooguit stellen dat het erg onwaarschijnlijk is.
Bovendien zweeft in mijn herinnering dat Basso volledig open kaart zou gaan spelen, maar in de dagen voorafgaande aan de zitting hevig onder druk werd geset, en zelfs bedreigd (waardoor hij terugkeer in het peloton wel kon vergeten). Die open kaart veranderde toen op de zitting ineens in het mooi bedachte verhaal van plannen om ze voor de Tour te gaan gebruiken. Ook dat verhaal ondersteunt mijn gevoel dat de smoes niet klopte.
Ik vind het geen onderbuikgevoel, maar eerder een te verdedigen gedachtengang.
Het mag dan makkelijk zijn om juridisch die boete te omzeilen, hij heeft wel een contract getekend met daarinde voorwaarde dat als hij gebruikt, 1 jaar salaris moet inleveren.
Toen ik paar jaar geleden las dat ze 1 jaar salaris moeten inleveren, vond ik het een erg goed idee. Spijtig dat het niet word nageleefd. Ookal is het voor de UCI het moeilijk te innen op het moment dat ze betrapt worden, maar als ze hun licentie aanvragen zou het toch wel een eis kunnen zijn?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?