“voetbal is heilig in het noorden van colombia. maar in de andes, waar de meeste colombianen wonen zeker niet. daar is voetbal volksport nummer 1. dat zie je overal in de andes in zuid-amerika, ook in ecuador, bolivia en zelfs peru, chili en argentinie geldt dat”.
Had het niet beter kunnen verwoorden arend.
Overigens ben ik best geneigd je serieus te nemen over het wielrennen in Zuid-Amerika voor een gedeelte. Ondanks dat je je verre van objectief opstelt ga ik er maar vanuit dat je toch wel enige kennis van zaken hebt. Dat je jezelf af en toe wat belachelijk maakt doe je volgens mij ook wel een beetje express.
Wat Soler betreft, ik heb eens het genoegen gehad een babbeltje te mogen maken met een Colombiaanse wielrenner. Hij had voor het wielrennen in Colombia geen goed woord over. Als je geen epo gebruikt lachen ze je uit. Maar hij zei wel dat Soler één van de enigen was van wie hij geloofde dat hij geen epo gebruikte. Als hij dat zegt zal het wel zo zijn, want als je een Colombiaanse wielrenner al niet kunt vertrouwen, wie kun je dan nog wel vertrouwen he Arend?
Hij baseerde dit op het feit dat Soler zoek gereden werd in de ronde van Colombia terwijl hij in de Tour goed meekwam. Degenen die in de ronde van Colombia alles aan gort reden konden vervolgens in Europa bij kleine Spaanse amateur ploegjes geen potten breken omdat ze het clean moesten doen. Ook zei hij dat ze in de ronde van Colombia vele malen harder omhoog reden dan in de Tour de France omdat ze in Colombia iets verder durfden te gaan met preparatie.
Ik heb dit trouwens niet gecontroleerd arend, dus je bent welkom om deze theorie te weerleggen.