Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nat.selectie junioren.

  • de master

    In zowel de nat.Selectie en de districtsploeg Midden rijden vooral Volharding renners, hier geld klaarblijkelijk een voorkeursbehandeling op zich vreemd want met name de districtsploeg is voor renners uit het district om zich te tonen en ontwikkelen, nu zie je dat de Districtsploeg vaak Volharding 3 is in de grote coursen.

    Wat mij betreft horen renners uit Groningen en Zeeland niet in de districtsploeg Midden maar renners uit dat district, waarschijnlijk is de districtscoordinator goed bevriend met de Volharding net als de Bondscoach.

  • renner

    Proef ik hier een vleugje jalousie? Of is het wanhoop? Kom je zelf uit Midden?

    En ja de bondscoach laat zich vast heel erg beinvloeden door de Volharding. Misschien rijden er wel veel goede renners die stuk voor stuk een plekje in de selectie verdiend hebben.

  • Dikke Benen

    Je leeft onder een steen als je niet ziet dat bij de Volharding een heleboel renners rijden die de nationale selectie waardig zijn.

  • 53x11

    Precies volharding heeft zo goed als al het nationale talent in de ploeg. Dus wel terecht dat daar veel van in selectie zitten. De fout zit hem er juist in dat al die renners naar de volharding zijn gegaan. Zo stop je de concurentie. Het is uiteindelijk slecht voor de renners zelf omdat de besten nu niet tegen elkaar maar voor elkaar rijden en de rest daar amper tegen op kan. Op enkele uitzonderingen na (enkelen van Sinnige, Restore en hogeveen, jonge renner) maar die zijn allemaal in de minderheid en ook nog eens concurenten van elkaar.

  • renner

    Je kunt ook overdrijven. Restore heeft ook bijna twintig renners waarvan er een stuk of 7 a 8 prima kunnen concurreren met de Volhardingrenner. Sinnige, DJR en Peddelaars idem, kijk maar eens in de uitslagen.

    En alleen deze paar clubs omdat dit de enige clubs zijn die een goed programma rijden, waarbij De Volharding en Sinnige er met kop en schouders bovenuit steken.

  • Rieks

    Wat is een goed programma?

  • Ton DUK

    Ik lees in de openingspost deze zin :

    Wat mij betreft horen renners uit Groningen en Zeeland niet in de districtsploeg Midden maar renners uit dat district

    Als leek in de echte wielerwereld lijkt mij die zin zeer logisch !!??

    gr Ton DUK

  • Goozzer

    Toch is er best iets voor te zeggen dat - zeker ook vanuit het oogpunt van de renners en hun ontwikkeling, alsmede de spanning in de nationale juniorenwedstrijden - het jammer is dat er zóveel goede renners bij deze clubs rijden. Het had best iets beter verdeeld kunnen zijn….

  • Rieks

    Het is vooral jammer voor de renners zelf…

  • Michel

    Even aanhaken op de vraag “wat is een goed programma?”.

    De afgelopen jaren reed er veel talent bij Sinninge. Daar reden ze een heel uitgebreid buitenlands programma en er werd veel gewonnen. Maar: noemen we dat opleiden? Ik noem het kapotrijden en het is toch niet raar als ik stel dat de “talenten” van Sinninge eigenlijk allemaal behoorlijk tegenvallen in het eerste jaar bij de beloften. Renners als Bol, Commandeur, Koning e.d. wonnen veel als junior. Maar hoe is (was) hun eerste jaar als belofte?