Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boonen opnieuw betrapt!

• De Kaasploeg

Tom Boonen maakt zichzelf wel enorm ongeloofwaardig. Ik verlies op deze manier weer een koersvoorbeeld en @!#$ wat blijven er weinig over.

Tom, je bent een domme @!#$ en ik hoop dat ze je ditmaal twee jaar schorsen. Die tijd kun je dan mooi besteden om af te kicken en je terugkeer voor te bereiden.

• Cyclad

Hinault, waar baseer je dat op?

Veel prikkers lijkt me overdreven.

Ik verzeker je dat prikkers als PietvZ, Ron Meijers, Cyclad, Massimo, Lucas , Toni en anderen met dit nieuws niet blij zijn.

Om even op mijn eigen reactie te wijzen: ik vind dat Boonen hiervoor gestraft moet worden, maar dat wil nog niet zeggen dat ik er blij mee ben, hell no!

Eigenlijk lees ik bij niemand dat hij echt blij is met dit rotte nieuws. De één verwoordt het alleen wat harder en ongenuanceerder dan de ander.

• zabirskie

Boonen moet buiten de koers lekker doen wat hij niet laten kan. Cocaïne is een ‘upper’ (stemmingsversterkend) die werkt op de heropname van dopamine, waardoor je (tijdelijk) wat meer energie voelt en dingen om je heen interessanter en leuker lijken. Daarnaast heeft coke wat serotinine-effecten (net als XTC), waardoor je icm de dopamine-effecten een soort superioriteitsgevoel over je krijgt. Een uur of 2 na je lijntje is het uitgewerkt en ga je je depressief voelen. Voor effect tijdens de koers moet je dus in de ravitaillering of in je bidon coke hebben, want anders ga je er alleen maar langzamer van fietsen.

Als Boonen niet tijdens de koers, maar 2 weken later op een feestje een lijntje neemt, tjah. Genoeg Vlamingen en ‘Ollanders doen ieder weekend niet anders en Boonen heeft de pech dat ’ie af en toe op doping gecontroleerd wordt. Laat hem lekker z'n feestje vieren. Ik kan me niet voorstellen dat pak ‘m beet Cipollini of Thomas Dekker nooit een lijntje in z’n neus heeft geduwd, alleen hebben zij het geluk daar niet op gecontroleerd te worden. Boonen is er echt geen poot harder van gaan fietsen.

Hoe het zit met coke als maskeringsmiddel weet ik niet zo goed, maar als het bijvoorbeeld eerder gebruik van epo of amfetaminen kan maskeren, ligt het natuurlijk wel anders. Toch vind ik het al met al een nogal overtrokken reactie op een snufje. Cocaïne klinkt heel eng (en is het maatschappelijk gezien ook), maar binnen de context van het wielrennen (dit is ten slotte een wielrenprikbord) zijn er veel ergere dingen te verzinnen.

• De Kaasploeg

De nieuwe wielrensite van Sporza citeert een ongelukkige uitspraak van zijn advocaat:

>> Ik had Boonen vrijdag aan de lijn. Hij is uiterst down <<

Ik kan er niets aan doen, maar een grimlach onderdruk ik niet.

De site is druk doende een aantal reacties te verzamelen. Vooralsnog hebben ze Lefevre al (ontgoochelt, weet niet wat te zeggen blablabla):

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/090509_boonen_reactie_sportwereld

• Art

Iemand die blij is dat weer eens iemand het wielrennen in diskrediet heeft gebracht, lijkt me niet thuishoren op deze prikpagina.

• zabirskie

De mate waarin coke verslavend is valt erg mee, coke is vooral geestelijk verslavend. Vaak is breken met het milieu waarin coke gebruikt werd (bijv niet meer naar houseparties gaan), in combinatie met een beetje wilskracht al genoeg om met ‘gewoontegebruik’ te breken.

Probeer maar eens te stoppen met Heroïne, dat is echt een stuk lastiger.

• diravi

Gefeliciteerd Kaasploeg met de eerste slechte grap.

• PietvZ

Nou Merijn, volgens mij weet jij ook maar al te goed dat je niet zo maar eens een keer een week na een koers een lijntje neemt van ongeveer de meest verslavende drug die er bestaat… Ik vrees dat er hier toch echt eerder sprake is van een verslaving dan van ´zo maar een keer´, als je weet dat je geviseerd wordt.

Feestje gevierd? De verslaving bestaat er nu juist uit dat je zónder geen feest kunt vieren…

Dus niet zo´n slimme woorden van Snormans.

• Pyama

Lefevere is toch een blijter. Schumacher mocht de Tour niet rijden van hem omdat Boonen dat ook niet mocht. Later neemt hij hem zelf in de ploeg om hem vervolgens weer te lozen. Als hij een man is schopt hij Boonen uit zijn ploegje. Devolder neemt het wel over in de klassiekers. Weylandt en Davis de sprints, klaar. Laat Boonen maar uithalen bij Landbouwkrediet.

• Lucas

Klopt helemaal Zabirskie, waarbij aangetekend dat het dan om coke snuiven gaat. Coke roken (basen) is een ander verhaal en bijna net zo verslavend als heroïne.