Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Armstrong wil achtste Tourzege

  • Lucas

    Voor wie er nog aan twijfelde:

    www.radsport-news.com

    “Ich fühle mich fit”

    Armstrong will den achten Toursieg

    08.05.2009 - (sid) - Lance Armstrong (Astana) hat vier Jahre nach nach seinem bislang letzten Erfolg einen achten Toursieg weiter im Visier. Während sich der Amerikaner nach seinem Comeback keine Siegchancen für den am Samstag beginnenden Giro d'Italia (9. - 31. Mai) ausrechnet, hat er seine Hoffnungen für die Frankreich-Rundfahrt (4. - 26 Juli) trotz eines Schlüsselbeinbruchs in der Vorbereitung noch nicht aufgegeben. “Ich fühle mich fit, auch wenn ich mit den besten Fahrern beim Giro sicher noch nicht mithalten kann. Ich bin noch nicht so weit, aber ich arbeite daran”, sagte Armstrong in Venedig.

    Bei seiner Rückkehr nach dreijähriger Wettkampfpause habe er die Tour immer im Hinterkopf gehabt, bestätigte der 37-Jährige: “Ich hätte mit meinem Comeback nicht länger warten können. Mit 40 Jahren kann man die Tour nicht mehr gewinnen - vielleicht ist es jetzt schon zu spät.” Armstrong geht am Samstag erstmals in seiner Karriere beim Giro an den Start. Es ist seine erste dreiwöchige Rundfahrt seit dem letzten Toursieg im Juli 2005.

  • ik

    Natuurlijk wil hij dat. Maar willen is niet hetzelfde als kunnen.

  • JasperK

    Klopt, maar als Armstrong echt iets wil, dan zijn er weinig die hem daarvan kunnen weerhouden.

  • Sub Culture

    Op je 38ste zal dat niet evident zijn.

    Nuja deze ambitieuze uitspraak (allicht uit zijn context getrokken) wordt binnen een 2-tal maand allicht weer helemaal bijgeschaafd naar iets in de trand van ‘ik wil contador aan de tourzege helpen’.

  • Lucas

    Dat is precies de spagaat, waarin ik mij sinds zijn comeback bevind, JasperK.

    Bij ieder andere renner zou ik er absoluut van overtuigd zijn dat het onmogelijk is om de Tour nogmaals te winnen. Alleen omdat het Armstrong is, twijfel ik hevig. Maar als ik dan zou moeten kiezen, denk ik toch dat het hem niet gaat lukken..

    Maar ik laat me graag verrassen.. :-)

  • Pyama

    Oftewel:

    Astana trekt de stekker eruit.

    Bruyneel en Armstrong richten ProTour Team Livestrong op

    Team doet mee aan de Tour met Armstrong, Leipheimer, Horner, Brajkovic, Rubiera, Popovych, Iglinsky, Landis, Noval en Hincapie (waarvan één als reserve)

    Valverde wordt geschorst.

    Contador trekt met Hernandez naar Caisse en Caisse rijdt de Tour met Contador, Arroyo, Garcia Acosta, Gutierrez, Hernandez, Lopez, Pereiro, Sanchez, Uran, Zandio

    De wielerliefhebber wordt vermaakt.

  • Lucas

    De wens is de vader van de gedachte, Pyama..? :-)

    Ik denk het niet, maar uitgesloten acht ik het ook zeker niet..

  • gerd

    Deze constructie staat vandaag voor waarheid in de Belgische kranten Lucas…kijk maar naar het topic over Boonen en de Ronde van België (ik verstop voortaan mijn nieuwtjes in andere topics).

  • Ron Meijers

    De grootste kans op een achtste Tourzege had hij logischerwijs in 2006, toen Landis, uhm, Pereiro won. Nu is hij, ben ik bang, wat te oud. Voorwaarde voor Armstrongs Tourwinst is m.i. de afwezigheid van Contador, waarmee hij in Leipheimer zijn grootste tegenstander in zijn team heeft. Evans, Mentsjov en Sastre kan hij (Astana) misschien nog wel hebben, dat kon hij toen ook, en hoewel drie eerdergenoemden nu sterker zijn dan toen, terwijl Armstrong toen sterker was dan nu, geloof ik dat hij ze ook nu nog zou kunnen hebben. Andy Schleck is daarentegen ook een bedreiging van formaat, maar of die in de bergen goedmaakt wat hij in een tijdrit op Armstrong verliest?

    Ach, misschien allemaal pikante uitspraken louter op publiciteit gericht. Niet te zwaar aan tillen. Pyama's scenario is daarentegen wel een aantrekkelijk scenario.

  • Lucas

    Méén je dat nou, Gerd..? Ik ben werkelijk stupéfait..!

    Hoe groot is het waarheidsgehalte van dit nieuws..?