Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Smeets, debiel

• MP

Waar heb jij het gelezen dan?? Ik op de Zevenheuvelen weg, daar bijna aan het einde voordat ze Berg en Dal ingingen, maar er stond dacht ik wel Mart Smeets met daaronder nog iets. Maar ik zal het dan wel verkeerd hebben……….

• Leon

Beste Pieter,

Ik ben het met je eens dat Smeets een prima journalist is, dat ie leuke boeken kan schrijven, dat ie het allemaal best leuk weet te brengen in vergelijking met zijn Nerderlandse collega's. En vooral ook dat hij er zo ongeveer in zijn eentje verantwoordlijk voor is dat de NOS nog relatief veel zendtijd aan fietsen besteed.

Maar Mart is een beetje een “kneder”. Hij verdraait en verzint dingen omdat ze zo leuk klinken, zodat de gemiddelde kijker zal zeggen: “Wat is die Smeets toch goeoeoeoed hé!”

Want van zijn wielerkennis moet hij het absoluut niet meer hebben. En in dat kader valt mijn (en kritxebarria's) opmerking over Wielinga. Een beetje wielerjournalist mag toch wel op de hoogte zijn van de prestaies van Wielinga in de afgelopen 10 maanden. Iemand die in het eindklassement van de Bicicleta Vasca omringt wordt door toppers als Piepoli, Mayo en Blanco - ga je toch niet afdoen als een leuk rennertje die voor een grappig buitenlands ploegje koersjes in Verweggistan rijdt?

Het zit er bij Smeets natuurlijk ook wel in dat hij Wielinga verwart met iemand die voor de Marco Polo-ploeg rijdt. Als je Remko Kramer nou zo in de huiskamers introduceert, OK.

• Emile

Bassolo schreef:

>

> Als Smeets zo goed is waarom herkent hij dan nooit een

> renner, waarom spreekt hij dan namen verkeerd uit, waarom

> heeft hij geen enkel koersinzicht etcetera etcetera

1. Met die herkenning valt het echt wel mee.

2. Smeets doet het nog goed. Als je andere presentatoren hoort …

3. Zijn koersinzicht is niet zo slecht als van vele anderen. Maar, hij heeft zelf nooit gereden en daardoor weet hij sommige dingen niet. Da's logisch.

Als jij (en anderen) Smeets zo slecht vinden, dan kun je kiezen om: of het geluid uit te zetten of naar een andere zender over te schakelen.

• Kobe

Ja, ga er maar vanuit dat als er Mart staat, dat dit voor de winnaar van de OT is.

En als er Mark staat, dan is dat een aanmoediging voor Mart van Mart …

• Emile

Leon schreef:

>

> Beste Pieter,

>

> Ik ben het met je eens dat Smeets een prima journalist is,

> dat ie leuke boeken kan schrijven, dat ie het allemaal best

> leuk weet te brengen in vergelijking met zijn Nerderlandse

> collega's. En vooral ook dat hij er zo ongeveer in zijn

> eentje verantwoordlijk voor is dat de NOS nog relatief veel

> zendtijd aan fietsen besteed.

> Maar Mart is een beetje een “kneder”. Hij verdraait en

> verzint dingen omdat ze zo leuk klinken, zodat de gemiddelde

> kijker zal zeggen: “Wat is die Smeets toch goeoeoeoed hé!”

> Want van zijn wielerkennis moet hij het absoluut niet meer

> hebben. En in dat kader valt mijn (en kritxebarria's)

> opmerking over Wielinga. Een beetje wielerjournalist mag toch

> wel op de hoogte zijn van de prestaies van Wielinga in de

> afgelopen 10 maanden. Iemand die in het eindklassement van de

> Bicicleta Vasca omringt wordt door toppers als Piepoli, Mayo

> en Blanco - ga je toch niet afdoen als een leuk rennertje die

> voor een grappig buitenlands ploegje koersjes in Verweggistan

> rijdt?

> Het zit er bij Smeets natuurlijk ook wel in dat hij Wielinga

> verwart met iemand die voor de Marco Polo-ploeg rijdt. Als je

> Remko Kramer nou zo in de huiskamers introduceert, OK.

Dat is heel wat anders dan iemand een debiel noemen.

En, zoals al eerder gezegd, Mart Smeets houdt zich niet alleen bezig met wielrennen.

Volgens mij is de Bicicleta Vasca geen aansprekende wedstrijd, dus als Smeets daar enigszins denigrerend over praat dan snap ik dat wel. Dat zal zijn cynische humor zijn.

En ja, hij kan zich ook gewoon verigssen, maar da's toch menselijk?

Als jij die Smeets echt zo slecht vindt dan zet je of het geluid uit of je schakelt over naar een andere zender. Je laat je plezier toch niet bederven?

Wat een ophef zeg over een sportjournalist.

• Kobe

Emile ik geef je groot gelijk als je Mart een goed journalist vind, maar dan wel een algemeen journalist. Hij interesseert zich in muziek, wielrennen, NBA, vrouwen etc. en heeft daarop een eigen kijk. Dit allemaal met het nodige cynisme, wat zich allemaal wel vergelijkt met m'n eigen kijk op het leven (afgezien van een vaak totaal andere mening). Smeets begrijpt dat een bepaalde renner motivatie krijgt van Limp Bizkit, de ander liever een roman van Louis Paul Boom leest en weer een ander een Van Morrison concert bezoekt. Daar liggen de sterke punten van Mart, z'n brede interesse en kijk op zulke zaken. Het grote probleem is echter het ego van Mart. Hij kijkt en luistert vooral naar dingen die hem interesseren, maar dit valt nou niet te combineren met zijn rol als wielercommentator. Hierbij gaat het om de koersen die op TV komen te voorzien van commentaar, wat inhoudt dat je info geeft over de prestaties van de renners en info over het verloop van de koers.

Het probleem is dat Mart alleen maar geinteresseert is in de mooie verhalen van de grote renners, zodoende heeft hij dus geen zin om wieleruitslagen door te nemen van kleine koersen met kleine renners. Zodoende is hij niet in staat om de kijker de juiste info te geven over renners en door zijn jaren ervaring lult hij er altijd makkelijk omheen of geeft juist totaal onzinnige info. Dit wordt allemaal gepikt door de gemiddelde kijker, aangezien z'n stijl wel lekker is. Maar die gemiddelde kijker weet niet dat hem de grootste lariekoek wordt aangepraat. Mart zou het ook goed doen als verkoper van 2e hands auto's.

Maar je geeft zelf al aan geen diehard wielervolger ( “Volgens mij is de Bicicleta Vasca geen aansprekende wedstrijd, dus als Smeets daar enigszins denigrerend over praat dan snap ik dat wel. Dat zal zijn cynische humor zijn.” Hopelijk was dit een cynische grapje van jou Emile?) te zijn en dan begrijp ik dat je liever naar Mart luistert dan naar de belgen of Breukink. Maar het probleem is dat hier tientallen wielerliefhebbers en echte freaks komen, waarvan het volgen van wielerwedstrijden een hobby is en er dus niet voor betaald krijgen, maar die wel de wielerkennis hebben waar Mart met z'n 30 jaar ervaring een puntje aan kan zuigen!

• Emile

Kobe schreef:

>

> Emile ik geef je groot gelijk als je Mart een goed journalist

> vind, maar dan wel een algemeen journalist. Hij interesseert

> zich in muziek, wielrennen, NBA, vrouwen etc. en heeft daarop

> een eigen kijk. Dit allemaal met het nodige cynisme, wat zich

> allemaal wel vergelijkt met m'n eigen kijk op het leven

> (afgezien van een vaak totaal andere mening). Smeets begrijpt

> dat een bepaalde renner motivatie krijgt van Limp Bizkit, de

> ander liever een roman van Louis Paul Boom leest en weer een

> ander een Van Morrison concert bezoekt. Daar liggen de sterke

> punten van Mart, z'n brede interesse en kijk op zulke zaken.

> Het grote probleem is echter het ego van Mart. Hij kijkt en

> luistert vooral naar dingen die hem interesseren, maar dit

> valt nou niet te combineren met zijn rol als

> wielercommentator. Hierbij gaat het om de koersen die op TV

> komen te voorzien van commentaar, wat inhoudt dat je info

> geeft over de prestaties van de renners en info over het

> verloop van de koers.

> Het probleem is dat Mart alleen maar geinteresseert is in de

> mooie verhalen van de grote renners, zodoende heeft hij dus

> geen zin om wieleruitslagen door te nemen van kleine koersen

> met kleine renners. Zodoende is hij niet in staat om de

> kijker de juiste info te geven over renners en door zijn

> jaren ervaring lult hij er altijd makkelijk omheen of geeft

> juist totaal onzinnige info. Dit wordt allemaal gepikt door

> de gemiddelde kijker, aangezien z'n stijl wel lekker is. Maar

> die gemiddelde kijker weet niet dat hem de grootste lariekoek

> wordt aangepraat. Mart zou het ook goed doen als verkoper van

> 2e hands auto's.

> Maar je geeft zelf al aan geen diehard wielervolger (

> "Volgens mij is de Bicicleta Vasca geen aansprekende

> wedstrijd, dus als Smeets daar enigszins denigrerend over

> praat dan snap ik dat wel. Dat zal zijn cynische humor zijn."

> Hopelijk was dit een cynische grapje van jou Emile?) te zijn

> en dan begrijp ik dat je liever naar Mart luistert dan naar

> de belgen of Breukink. Maar het probleem is dat hier

> tientallen wielerliefhebbers en echte freaks komen, waarvan

> het volgen van wielerwedstrijden een hobby is en er dus niet

> voor betaald krijgen, maar die wel de wielerkennis hebben

> waar Mart met z'n 30 jaar ervaring een puntje aan kan zuigen!

Ten eerste vind ik dat Mart weldegelijk beschikt over kennis over de wielersport. Dat moet ook wel als je al zo lang verslag doet van klassiekers en grote rondes. Mart zegt ergens dat je moet weten hoe je je voortbeweegt in het wielermetier, en ik denk dat hij daar zeker gelijk in heeft. Dat is een kwaliteit. Als je die niet hebt dan mis je informatie over renners.

Ten tweede: de Bicicleta is volgens mij wel iets anders dan een Giro, Tour of Vuelta. Of zelfs een Parijs-Nice, Luik-Bastenaken-Luik, Ronde van Vlaanderen o.i.d. En, het was niet cynisch bedoeld. Ik volg de wielersport niet zo nauwkeurig als een aantal anderen. Dus vandaar dat mijn mening misschien afwijkt, maar mag het?

Ten derde: Niet alle kijkers zijn freaks, daar dient Smeets ook rekening mee te houden.

Ten vierde: Ik vind juist dat de Belgen weinig info geven en vaak erg onzinnige opmerkingen maken. En dat Vlaams … En (n)eurosport vind ik ook maar niks. Saai en de zogenaamde informatie vind ik echt het intrappen van open deuren.

Ten vijfde: Ik raad jou (en anderen) aan om je kennis te delen met anderen. Stuur eens een mail naar de NOS.

Ten zesde: Mart mag dan zijn zwakheden hebben. Die heeft iedereen, de benaming debiel vind ik absoluut overdreven.

• Leon

Je hebt gelijk Emile. Debiel is… hé, nu weet ik waarom je zo over het woordje debiel struikelt… het rijmt !!! Veel gepest vroeger zeker…

Maar goed, Smeets is niet debiel, daar heb je gelijk in. Alleen wel een beetje veel dom…

• maarten

Een beetje héél veel dom!! Hij mag dan misschien al wel zo lang wielerjournalist zijn, verder dan de basis van wielrennen is hij nog niet geraakt(zelfs de basis mist hij soms).

Het argument van hij doet het al zolang hij zal het wel weten vind ik totaal zinloos. Het is niet omdat je lang iets doet dat je goed bent. Bij ons was er ene Jean-Marie die ook dacht dat hij vloeiend duits kon “ich heb dien elf messer gestopt”. Hij kan het goed uitleggen maar verkoopt veel zever, deze desinformatie is bij momenten zelfs schadelijk voor de wierersport.

• Gerd

Bizar dat er vandaag niemand naar “de Belg” keek, …

Die opmerking over “dat Vlaams” vond ik nogal denigrerend…

Als “Belg” geniet ik ook van Smeets…

Als ik echt inside-informatie wil, kom ik hier wel zoeken…