Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kroon Superbenen

• en

Tja, heb pas op 30km van de streep ingeschakeld. Maar in het groepje leek Wegmann toch niet bepaald de sterkste: hij hing er maar net aan op de Bruineput in de voorlaatste ronde, in de laatste ronde moest hij zelfs een gaatje laten. Hij reed veel op kop, wat me eerder een teken van zwakte leek. Hij leek ook gewoon niet echt op zijn gemak te zitten. Geslin daarentegen, die was ronduit indrukwekkend. Willems vond ik ook zeer soepel rijden, beantwoordde die aanval van Kroon ook zeer gemakkelijk. Ik ben een groot fan van Fabi maar hij heeft toch nog wat werk voor de echte klassiekers.

• Cyclad

En, Fabian was al eerder aan het sleuren en heeft een zeer indrukwekkende koers gereden. Dat je dat niet hebt gezien kan gebeuren, maar zeg dan niet dat Willems en Geslin (alhoewel, dat begrijp ik nog wel) een betere indruk gaven. :-)

Vooral Frederik Willems was volgens mij erg blij dat hij er bij kon blijven, ik vond hem voorin van de 8 de minst sterke.

• Spanjool

Stakkers.

Met zijn allen Kroon afzeiken. Waarvoor dan? Doe het zelf dan beter als het zo makkelijk is.

Door die pathetische mentaliteit die heerst in Nederland zal ons land nooit een echte sportnatie worden. Als er gewonnen wordt staat iedereen vooraan, maar oh wee als de volgende wedstrijd niet winnend wordt afgesloten. Dan begint het gezeik weer van voren af aan.

Karsten Kroon is een klasbak. Hij staat er volgende week weer. En in de Waalse klassiekers. Hopelijk wint ie er ééntje!

• Cyclad

Mooi gesproken, Spanjool!

• De Pakhaas

geslin deed het vandaag al beter omdat het zo makkelijk is, nog drie anderen ook

nederland is een echte sportnatie, voor een gezond -hoewel ietwat te gristenhondelijk-doggystyle-permamoralneurose-achtig- land met de beperkte omvang en geografisch verre van ideaal te noemen sportomstandigheden scoren wij op de grootste sportplatformen in de wereld (OS/WK Voetbal) en vele andere sporttournooien buitengewoon fenomenaal. we halen het onderste uit de kan, m.i. vooral omdat we karsten kroon afzeiken..niemand zit te wachten op een bezopen made-cultuur gelijk amerika.

karsten kroon is wel een aardig renner, een beetje net als boogerd maar nog iets minder… afzeiken mag!

• Goozzer

Wegmann, dat bewijst hij vandaag toch wel, is toch aardig goed op dreef hoor, en…

Je moet je niet verkijken op de stijl van de verschillende renners. Willems is nu eenmaan een ‘mooie renner’, eentje van het type waar je niets aan kunt zien. Of hij nu op kop rijdt voor winst of gelost wordt op een alpencol, het ziet er hetzelfde uit. Dat soort renners heb je en dat kan soms verdomd moeilijk zijn om hun krachten in te schatten. Jalabert was er zo eentje en tegenwoordig mannen als Pozzato, maar ook Kroon in bepaalde mate. Het meest treffende voorbeeld van vandaag de dag vind ik nog wel David Lopez Garcia, daar zie je ook helemaal niets aan. Die lost met de blik alsof hij met gemak de koers gaat winnen…

Wegmann, dat is een ander verhaal. Wegmann is een zwoeger, een vechter. Het ziet er, als hij een inspanning doet, altijd uit alsof het zijn laatste zal zijn. Ik zal de beelden van Wegmann in de Ronde van Lombardije van een aantal jaar terug nooit vergeten. Dood ging hij, erger nog zelfs bij tijd en wijlen zo leek het, maar vooruit ging hij ook…

• Pannekoek met stroop

Nederland een echte sportnatie? Uiteraard daarom laten we de 2e op het WK Ringen NIET naar de OS gaan. Of daarom moeten topsporters steeds maar voldoen aan belachelijke eisen. Hierin in Nederland uniek, maar of het succes heeft laat ik in het midden. WIj scoren op de grootste platformen? We plaatsen ons telkens voor de EK of WK maar verder dan een kwartfinale of een per ongeluke halve finale op het EK van 2000 of EK van 2004. Totdat de echte landen zich aan doen. Niemand zit te wachten op zoon amerikaanse sportcultuur? Ik wel. Graag zelfs. Zij hebben Armstrong, Woods, Phelps, ijshockey, honkbal, basketbal en ga zo maar door. Omdat overal de sport wordt gestimuleerd. Hier moet je eerst 20 koersen gewonnen hebben om maar een beetje respect te krijgen van het Overheid of andere instanties.

• Art

Jammer Pannekoek met stroop, hier sla je de plank volledig mis.

Yuri van Gelder mocht wel naar de OS (tuurlijk was hij geplaatst volgens de regels van NOC*NSF), maar hij voldeed niet aan de internationale regels. En omdat die internationale regels zo belachelijk waren, zijn die nu aangepast. Voor Van Gelder alleen te laat.

Je kletst dus gigantisch uit je nek.

• De Pakhaas

je kunt ook zeggen dat hij de enige was die niet wist dat bettini's broer was overleden…

• en

In de sprint van vandaag was hij ook weer fijn bezig met bekkentrekken. :D

@Cyclad: achja, het is natuurlijk ook niet evident omdat vanuit je luie stoel te beoordelen. Op papier zou ik trouwens ook zeggen dat Willems blij mocht zijn dat ie mee was, maar tijdens de wedstrijd heb ik geen enkel teken gezien dat hij ‘op zijn tandvlees zat’. Kan aan mij liggen natuurlijk.

Afijn, duimen voor Wegmann in de Goldrace, dat lijkt me wel spek voor zijn bek!