Mooi gesproken of eigenlijk geschreven!
Kroon is een goede renner, maar laten we hem niet behandelen alsof het een Bettini is.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forums@Pannenkoek met stroop. Liever geen Amerikaanse sportcultuur hier. Amerika heeft 20 keer zoveel inwoners als nederland. Nederland won in Peking 7 gouden medailles. Omgerekend naar inwoneraantal had Amerika er 140 moeten hebben. het werden er slechts 37.Oftewel Nederlanders zijn ongeveer 3,5 maal zo succesvol als amerikanen.
“nederland is een echte sportnatie, voor een gezond -hoewel ietwat te gristenhondelijk-doggystyle-permamoralneurose-achtig- land met de beperkte omvang en geografisch verre van ideaal te noemen sportomstandigheden scoren wij op de grootste sportplatformen in de wereld (OS/WK Voetbal) en vele andere sporttournooien buitengewoon fenomenaal. we halen het onderste uit de kan, m.i. vooral omdat we karsten kroon afzeiken..niemand zit te wachten op een bezopen made-cultuur gelijk amerika.”
Je doet nu zelf precies hetzelfde als waarvan Kroon hier beticht wordt, excuses zoeken.
Denk je dat Nederland zo “geweldig presteert” omdat sportmannen in NL zo worden afgezeken? Het heeft wel één voordeel, je voorkomt ermee dat mensen aan destructieve grootheidswaan gaan leiden, zoals Pantani en VDB, maar daartegenover staan heel erg veel talenten die op een gegeven moment de handdoek werpen, moe van het afgeschilderd worden als groot talent, en dan, als de weg naar de top niet snel genoeg wordt afgelegd, net zo makkelijk neer worden gezet als net-niet topper.
Neem het afgelopen EK voetbal. Nederland speelde de eerste wedstrijden fenomenaal. Niemand heeft zo goed gespeeld, het hele toernooi niet. Maar dat is heel het Nederlandse volk alweer vergeten. Wat onthouden wordt is dat Rusland ons verslagen heeft, dus dat het wel weer niet veel soeps geweest zal zijn.
Jammer, erg jammer allemaal.
Wat een belachelijk slecht voorbeeld. Teams als Nederland 1974 en Hongarije 1954 zijn juist teams die herrinerd worden. Natuurlijk was het beter om wereldkampioen te worden, maar deze teams worden er nog steeds uitgepikt als beste teams aller tijden. En ik ben de wedstrijden van afgelopen ek ook helemaal niet vergeten. Dat het alleen eindigde in een deceptie had volgens mij met andere dingen te maken dan met voetbal.
Ik ben juist enorm content met de Nederlandse instelling. Alleen de wil om te winnen mis ik wel eens. Maar dat komt meer door onze verzorgingsstaat.
Ik vind trouwens wel maf dat je jezelf spanjool noemt, maar wel telkens over ‘ons’ en ‘wij’ praat als het over Nederland gaat.
Owja, op de vorige OS hadden de mannen veel beter gepresteerd. Dus toeval bestaat gewoon ook. En ieder land heeft zo zijn specialiteiten. Dat is vaak geografisch, historisch of economisch bepaald.
Maar Kroon is een klasserenner, maar wint te weinig en heeft vaak een smoes.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?