Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kanshebbers komende Tourdefrance

• Andere Peter

“renners die aan een minuut of 7 al genoeg zouden kunnen hebben”

Wie dan? Ik durf er wel een flesje wijn op te zetten dat geen van deze renners finisht binnen 7 minuten van de gele trui.

Ik twijfel alleen bij S Sanchez en M Rogers, maar die zijn beiden nog nooit super geweest in de Tour, toch?

• DutchSL

Sanchez eindigde vorig jaar al binnen de zeven minuten, terwijl hij piekte naar de Spelen en pas tijdens de ronde op stoom raakte (op de Tourmalet nog gelost samen met Valverde/Cunego). Als Soler zijn nivo van twee jaar nog iets kan verbeteren (niet ondenkbaar gezien de leeftijd) hoeft hij van niemand te vrezen bergop, in tegendeel hij kan nog meer tijd pakken. Die zeven minuten rijden ze ook niet zomaar dicht in een tijdrit of twee.

Ik zie ze in een Tour met een geschikt parcours (sowieso geen TTT) best in staat de Tour te winnen als ze zo'n bonus krijgen, niet vergeten dat de gele trui al veel renners boven zichzelf deed uitstijgen. Overigens rijden beiden geen Tour dit jaar.

Kirchen eindigde vorig jaar ook binnen de zeven minuten, Zubeldia deed het al in 2003 en bijna (acht minuten) in 2007, maar die zullen hun beste tijd wel gehad hebben. In Rogers of Popovych heb ik nooit echt geloofd, al weet je het nooit.. er zijn wel mindere renners binnen zeven minuten van een gele trui gefinisht. Sluit nooit uit dat supertalenten als Dekker en Uran plots doorbreken, Contador hadden we in april 2007 ook niet verwacht als Tourwinnaar.

Dan heb ik één (serieuze) naam uit het rijtje bewust niet genoemd, omdat ik niet alleen denk dat hij het kan maar omdat ik bijna zeker weet dat hij het kan: Oscar Pereiro! Natuurlijk, hij kreeg in 2005 een half uur.. maar had ook al 28 minuten verloren. Hij kon maar met anderhalve minuut op Evans en twee tot drie minuten op de rest spelen en verloor uiteindelijk alleen maar tijd ten opzichte van op Landis en Klöden (maar lang geen zeven minuten).

Tenslotte: vorig jaar zou Vandevelde de Tour gewonnen kunnen hebben als hij zeven minuten had gekregen, in april 2007 was hij niet eens in het rijtje gezet door Niels.

• DutchSL

Nog één ding: ook de onverslaanbare Contador kan tegenslag krijgen, en als het daarna aan volgers als Evans, Leipheimer en Menchov ligt om zeven minuten goed te maken is dat zeker niet vanzelfsprekend,