Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Joost Posthuma heeft dubbel gevoel ondanks ereplaats in De Panne

• Alwin

haha ja die belgen flessen de zaak altijd.

over Posthuma:

Heeft hij ooit wel eens een koers van langer dan 250 km in de top 10 gereden?

Ik dacht het niet………..

Maar zondag kan natuurlijk wel de eerste keer zijn!

Ik ben wel gecharmeerd van zijn stijl.

Type Chavanel, maar op dit moment nog met minder klasse.

• Sub Culture

Voorts vond ik dat een paar jonge Belgen het heel goed hebben gedaan in de tijdrit vandaag, Goddaert, Van Heule en Roelandts hebben bewezen over tijdrittalent te beschikken, helaas is door pech door 2 hiervan, dit niet zo goed uit de verf gekomen in de uitslag.

Soit, als ik dan lees hoe je de lijn trekt van stayerende voertuigen tot de tristesse natie waarin het hem zich afspeelt. Dan vraag ik mij af wie hier de zielepoot is.

Voorts wens ik je fantastisch veel kijkplezier toe zondag en hoop ik dat de hele top 20 van zondag uit belgen zal bestaan, die al stayerend collectief zijn weggereden en op een lijn hand in hand de finish in Merelbeke overschrijden. Waarop ze de koerstruitjes optrekken en aan de hand van letters op hun basten de woorden ‘deze is voor jou arendje appelberg’.

Weet dan heel goed, dat ik op dat moment van opperste voldoening kraaiend van plezier de sofa zal uitrollen en mijn Waterloo zal vinden.

• arend appelberg

ik ben helemaal niet furieus. bij mij overheerst meer een gevoel van medelijden en vaak zelfs lachen als ik belgen hoor praten over hun renners en sporters en vaak begrijp ik het ook niet. vooral jullie kop in het zand methode vind ik tegelijk komisch als ook treurig. jullie doen in vrijwel geen een sport hierdoor meer mee(zie slechter wordende prestaties elke spelen) met voetbal wel als perfecte voorbeeld. jaren geleden vertelde een belgische vriend mij, en ik heb veel belgische vrienden geloof het of niet, dat kompany en vandenborre enorme talenten waren en binnen een paar jaar bij grote topclubs zouden spelen. ook mpenza zou naar juventus kunnen. er is helemaal niks van gebleken nu jaren later.

nederland stond er ooit vreselijk beroerd voor in het wielrennen in 1995.

ipv echter onze kop in het zand te steken werd er veel geinvesteerd en was er veel kritiek op onszelf. nu 14 jaar later staan de talenten rijen dik en waar we 8 jaar geleden al blij waren als maarten den bakker naast michael b. de eerste col had overleeft in de tour, zijn we nu al een stuk verwender geraakt zeker qua klimmers. overigens ben ik zelf helemaal geen fan van het gros van de nederlandse renners. maar ik zie wel in dat bepaalde landen in eigen boezem kijken als iets misgaan ipv in smoesjes en excuses verzeild te raken. nog zo'n land wat daar naast belgie een handje van heeft is frankrijk.

een ander mooi voorbeeld is colombia. in de jaren 80 werden ze elke afdaling en tijdrit vernederd. wat deed men?? in alle nationale koersne moesten tijdritten komen. tot op de dag van vandaag nog altijd. met als mooie voorbeeld santiago botero die in 2002 wereldkampioen tijdrijden werd en daarvoor pena die de giro tijdrit van 2000 won. de nieuwste generatie colombianen kunnen allemaal tijdrijden en uran en vooral duarte zijn ook begenadigde dalers. met duque kwam er zelfs een sprinter, daar is dus aan gewerkt, een visie. ja daar hou ik van :)

• en

Geweldige analyse!

• Gilberto

Snap niet goed op welke manier de Belgen dan hun kop in het zand zouden steken? Omdat ze dat gedoe ontkennen over hulp van ploegwagens en motoren?

Of stel je nu dat het Belgische wielrennen er zo slecht voorstaat en dat de Belgen daarvan weg kijken?

Nederland heeft volgens jou toendertijd ergens in geinvesteerd en dat heeft goed uitgepakt, de Colombianen krijgen een pluim, waar vind je nu precies dat de Belgen aan zouden moeten werken dan? Een Gesink hebben ze wellicht niet, maar op ieder ander gebied hebben ze gewoon een pak renners die voor overwinningen kunnen gaan, toch? Met veel jonge gasten daarbij…

• Mazter

Ach, als Willems niet aan kop was gekomen was daar nog altijd Pozzato. Die had dan misschien de leiderstrui gehad, met van Avermaet en Finetto op plaats 2 en 3 . En dan hadden Posthuma en Leezer zelf de achtervolging in kunnen zetten in die etappe en waarschijnlijk meer tijd verloren. Dit is een beetje koffiedik kijken en foute “wat als” conclusies trekken. Posthuma heeft aardig gereden, maar ze hebben in mijn ogen weinig gedaan om de overwinning te verdienen, ze hadden op zijn minst Silence kunnen helpen in de achtervolging, hoe nutteloos dat achteraf ook zou gebleken. Nu mogen ze tevreden zijn met plaats 2 en 3, meer zat er niet in.

• nanard

Toch wel heel merkwaardig dat op de officiële website van ‘deze huilbrigade’ met geen woord wordt gerept over de inderdaad schandalige Noppie Koch-praktijken in de eerste etappe. Vanmiddag kort na de tijdrit ook een interview met Joost Posthuma wat duidelijk na die tijdrit was afgenomen. Daarin heeft Posthuma het ook over een dubbel gevoel, maar dan in de zin van winst en verlies. Niet gewonnen, toch redelijk tevreden. Merkwaardig. Als het een ‘huilbrigade’ is, komt het toch wel vreemd over dat ze hun eigen medium niet benutten om te huilen. Gewoon keurige stukkies waarin niemand wordt beschuldigd van wat dan ook. Vreemd.

Ik had trouwens wel eens graag de grootste jankerd van het peloton, Patrick Lefevre, willen horen wanneer een Lotto- of Raborenner door een motard was bevoordeeld. Die man jankt altijd met die zeurstem van 'em.

• Proost!

Tja, wie is er nu eigenlijk aan het huilen?

• Cyclad

Sub, in je mand!

De enige huilbrigade lijkt me Silence-Lotto, toch ook weer wat ondermaats in De Panne.

• dvritm

Nederland, HET topsportland

16 medailles op de Olympische spelen ! Waaronder 5x judo en in 7 watersporten ! Eat this Thia en Kim !

Voetbal ? Nederland wordt alweer Wereldkampioen en AZ zal waarschijnlijk ook de CL winnen volgend jaar (dan kunnen de Belgen ook eens juichen). 2 lichtpuntjes alhier: Kompany is aanvoerder van de rijkste club ter wereld en Dembele speelt bij de beste club ter wereld.

Om nog niet van het wielrennen te spreken. Talenten ! Rijen dik ! Terwijl wij hier in Belgie excuses zoeken omdat we er niet meer aan te pas komen, of de motards ons moeten helpen, omdat we anders niet meer winnen…

Is er een huis te koop in je buurt, Arend ?