Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Joost Posthuma heeft dubbel gevoel ondanks ereplaats in De Panne

• Alpenroosjes

Wat zal deze irritante belg komende zondag en de week erop op zijn neus kijken.

De kans is volgens mij redelijk groot dat ook zo ongeveer de laatste sport waarin de belgen (vooralsnog) beter zijn dan hun noorderburen na de komende klassiekers niet meer hun laatste restje eerzucht kan vervullen! ;-) In de het rondewerk was dit natuurlijk overigens al zo :-)

• Alpenroosjes

Aanvullend op arend appelberg nog het volgende.

De kans is uitermate groot dat er komende zondag bij de eerste 20 renners minstens zoveel of meer nederlandse wielrenners zullen zijn, dan belgen. Als je het lijstje met top- en subfavorieten erop nakijkt, dan worden er toch zoveel nederlanders. Niet eens gerekend met renners in nederlandse dienst…

Laat dat nationale minderwaardigheidscomplexje van onze zuideburen nog eens weeig in hun onderbuikjes voelbaar zijn :-)

• PietvZ

Maar dat land is er blijkbaar nog steeds niet half zo erg aan toe als jij.

• PietvZ

Dat is in het rondewerk al zo? Ik moet voor de laatste etappezege, gele of groene trui in een grote ronde van een Nederlander zo ongeveer terug naar het archief van mijn grootvader… De Belgen hoeven nog geen jaar terug te gaan… Zelfs in het algemene klassement doen ze het nauwelijks minder dan de Nederlanders.

• Blueprint

Qua klassement doen de Belgen het ook beter in de grote rondes. Wanneer je de 7e plaats van JVDB in de Giro (incl. Ricco en Sella) wegstreept tegen die van Gesink in de Vuelta, resteert nog de gelijkwaardige Tour (Ten Dam 20e, Monfort 21e) en de 16e plaats van Van Goolen in de Vuelta. Thomas Dekker had voor Nederland het verschil kunnen maken, maar dat kunnen de Belgen net zo goed van Devolder zeggen.

• dvritm

“Niet eens gerekend met renners in nederlandse dienst…”

Proficiat, als er iemand in Nederlandse dienst wint, is het feest bij sommigen van jullie alsof een Nederlander gewonnen heeft. Wij vieren al genoeg met Belgische zeges. Als we nog eens moeten feesten als er een buitenlander in Belgische loondienst wint, zijn we nooit meer nuchter…

Van mij mag Nuyens winnen..; allemaal tevreden…

• gerd

Wat een verbale diarree is deze topic zeg…

De chauvinisten weer aan de macht…en wat een argumenten. Als Santiago Botero als goed voorbeeld wordt opgevoerd…tja…