Met het Nederlandse wielrennen gaat het steeds beter. In de breedte worden we sterker. Naast de renners die het goed doen (deden), zoals Robert Gesink, Thomas Dekker, Sebastian Langeveld, Joost Posthuma, Laurens Ten Dam, Pieter Weening, Karsten Kroon, Steven de Jongh, Servais Knaven, Bram Tankink, Maarten Tjallingii, Koos Moerenhout zie ik steeds meer renners zich op het voorste plan melden. Jonge renners als Bauke Mollema, Lars Boom, Tom Leezer, Jos van Emden, Tom Stamsnijder, Kai Reus, Rick Flens, Stef Clement, Martijn Maaskant, Niki Terpstra, Johnny Hoogerland, Lieuwe Westra, Jens Mouris, Tom Veelers, Floris Goesinnen, Koen de Kort, Piet Rooyakkers kunnen in de toekemst het vaandel gaan overnemen. En wie weet hoe een Theo Bos, Wim Stroetinga, Coen Vermeltfoort, Dennis van Winden of Ronan van Zandbeek het gaan doen. Dan mijn discussiepunt: het gaat er niet om wie er wel en niet thuis horen in dit rijtje (ik zal er best enkele vergeten zijn) maar wanneer ik naar de UCI Landenstand kijk zie ik Nederland terug op een voorlopige 19e plaats met 3 schamele punten (Sebastian Langeveld 2 en Tom Leezer 1). Dit zou betekenen dat Nederland bij het WK in Mendrisio in september nog maar met 6 in plaats van negen renners mag uitkomen. Mijn uitspraak is dan ook dat Nederland ondanks goede renners teveel moet koersen in de wedstrijden waar de punten tellen voor buitenlanders. Rabobank voor Freire, Menchov, Nuyens en Brown. Bij Vacansoleil voor Leukemans en straks voor Cooke. Hoe zou de nieuwe bondscoach Leo van Vliet hierover denken? En hoe denken de prikkers hierover? Het zou toch jammer zijn als we straks nog maar met 6 renners zouden starten en ander landen die veel minder zijn dan Nederland maar toevallig ergens een goede kopman hebben zitten met 9 man