Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

favorieten Parijs-Roubaix

• PietvZ

Ik geef Roy Curvers een goeie kans.

• Pietje

Dat geloof ik wel, maar toch denk ik dat Boonen en Pozzato niet minder waren dan Devolder.

• Mazter

Ach, Pietje heeft wel een punt natuurlijk. Het is makkelijker winnen als ploegmaat van Boonen. Vraag maar aan Nuyens, van Impe, de Jongh en in mindere mate Pozzato. Of zou het toeval zijn dat Devolder 5 jaar lang als een kip zonder kop rondrijdt in de ronde van Vlaanderen en op het moment dat hij dit als ploegmaat van Boonen doet opeens 2x wint?

• Blueprint

Interessante stelling. Aan de ene kant wordt Boonen nu gebruikt om zijn sterke ploeg te laten winnen, maar een zwakke ploeg heeft ook nadelen (zie Pozzato). Je moet dus een middenweg vinden om het absolute kopmanschap op te eisen, maar ook een ploeg hebben die sterk genoeg is om je te steunen. Ik zeg Vacansoleil :)

• Boris de Löwikfan

Breschel dan toch ook?

• JW

Afgaande op de uitslag van vandaag heeft een Raboblok weinig in te brengen, maar vandaag was geen normale dag voor ze.

In een aantal andere Vlaamse wedstrijden dit seizoen konden ze getalsmatig aardig voorin meedoen. Bovendien is P-R toch een wat andere wedstrijd,zonder die venijnige klimmetjes. Daar kan het voorin goed vertegenwoordigd zijn een belangrijke rol gaan spelen, vooral als het een ouderwetse afvalrace gaat worden..

Ik schat (net als voor vandaag) Quickstep hoger in, maar “vele malen sterker” lijkt me overdreven. Als de pech wat redelijker verdeeld wordt zijn ze m.i. in staat om mee te doen voor de ereplaatsen.

(Net zoals dat vandaag vóór de start van de ronde het geval was).

• Pietje

Daar zat ik ook net aan te denken. Je kan als kopman zijnde maar beter ploegmaats hebben die lang meegaan, maar niet kunnen winnen. Types De Jongh, Van Impe en Rosseler. Want als iemand als Devolder of Chavanel mee zit, moet jij je benen stil houden, omdat de man vooraan een goede kans maakt om te winnen.

• tim

Servais

• Blueprint

Misschien is een terugkeer naar Bruyneel wat voor Boonen? Astana heeft best goede renners voor dit soort koersen (Iglinskiy, Muravyev, Vaitkus, Rast), die allemaal zelf niet sterk genoeg zijn om te winnen.

• Mazter

Heb de koers vandaag niet gezien, heb alleen het verslag hier en op cyclingnews nagelezen. Maar ik heb die conclusie natuurlijk niet aan de hand van het resultaat van vandaag getrokken. Met het Quick Step blok kan je alle kanten op, solo wegrijden, weg rijden met 2-3 man en de benen stilhouden, controlerend meespringen of aansturen op een sprint. Met het Raboblok daarintegen, hopen dat er een gunstig groepje van 2 of 3 man wegrijdt zonder Quickstep renner en met mindere sprinters dan de Raborenners. En de kans daarin is tegenwoordig heel klein.