Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lefevere wil/wilde Langeveld?

• Rudy Tek

Devolder had mss niet gewonnen als hij niet bij Boonen in de ploeg had gezeten, maar dat doet niets af aan het feit dat Devolder gewoon de sterkste was. Hij had Boonen en Pozzato wss niet kunnen lossen maar de rest allemaal wel.

Als Langeveld of wie dan ook straks bij Boonen in de ploeg komt wil dat dus nog lang niet zeggen dat zij ook maar even de ronde van Vlaanderen gaan winnen.

• Mazter

Tegenovergestelde beweren??? Ik denk niet dat Lefevre eind 2007 Devolder een contract voorlegde en zei: “Jongen, hier is een vette contract, want jij hebt bewezen in de toekomst een oersterke kasseicoureur te worden en jij gaat voor ons een paar keer de ronde winnen.”. Dat is achteraf conclusies trekken. Devolder en Chavanel zijn in de eerste plaats aangetrokken om de kwaliteiten die ze hadden voor ze naar Quick Step kwamen en verder hoopten ze dat ze in de toekomst in de belangerijkste QuickStep-klassiekers een belangerijke rol zouden gaan spelen. Dat is achteraf goed uitgepakt voor ze, waar het met de ronderenners (Garate werd voor hij naar Quick Step ging 5de in de Giro, Rujano 3de) minder goed uitpakte.

Wat Chavanel betreft, hij werd volgens mij gewoon nog 3de in Parijs Nice. In de kasseikoersen, met name gisteren, heeft hij genoeg kans gehad, maar niet helemaal laten zien. Dus veel meer klassiekercoureur…

• Goozzer

“Devolder en Chavanel zijn in de eerste plaats aangetrokken om de kwaliteiten die ze hadden voor ze naar Quick Step kwamen en verder hoopten ze dat ze in de toekomst in de belangerijkste QuickStep-klassiekers een belangerijke rol zouden gaan spelen.”

Jij bent echt erg, Mazter. Geef nou toch gewoon toe dat Devolder en Chavanel vooral ook gewoon gehaald zijn om de al ruim een decenniumlang durende heerschappij van de Lefevereploegen extra leven in te blazen. Dat Chavanel derde kan worden in Parijs-Nice is leuk meegenomen, maar dat is niet het belangrijkste. Dat Devolder, met een specifieke voorbereiding, misschien een goed klassement in een grote ronde zou kunnen rijden is leuk, maar niet het belangrijkste. De voorjaarskoersen komen op de eerste plaats. Het is in het gemeenschappelijke doel van de voorjaarskoersen dat enerzijds Devolder en chavanel en anderzijds Quick Step elkaar gevonden hebben. Zij willen die koersen rijden en betwisten met de besten, Quick Step kan hen daarbij goed gebruiken…

• Mazter

Nou nou Goozzer, wat Chavanel betreft, als je zo graag gelijk wilt, wat mij betreft, maakt me niet zoveel uit wat Devolder betreft, de reacties van de heren zelf:

'Lefevere verzekerde me het absolute kopmanschap voor de ProTour-ronden, zoals de Ronde van Zwitserland en de Tour de France waarin ik volgend jaar debuteer. Hij is ook bereid een man of drie in functie van mij mee te sturen. Bij Quick Step vind ik Jurgen Van de Walle terug die ik nog ken van bij de beloften en van mijn tijd bij Vlaanderen 2002. Een goede vriend en helper. Met de aanwerving van Matteo Carrara (Unibet.com) werd een heel goede renner op mijn terrein erbij gehaald.'

Patrick Lefevere, gisteren in Nederland, was blij met zijn eerste grote aanwinst voor volgend seizoen. ‘Iedereen beschouwt ons als een ploeg voor de klassiekers. De afgelopen jaren zijn we ook om de bekende redenen afwezig geweest op de transfermarkt voor de ronderenners. Met Stijn Devolder is het de bedoeling om te tonen dat wielersport ook op een andere manier kan, eenmaal de valsspelers eruit zijn. Dat bewees Stijn al in de Ronde van Zwitserland en hopelijk ook in de Vuelta. Hij krijgt het kopmanschap. Zonder dat ik de volgende Tour al druk wil leggen op Volderke die ik al ken van toen hij dertien, veertien jaar was. Hij is van dezelfde lichting van mijn zoon Dieter en van Tom Boonen. Bij ons moet Stijn niet vrezen voor concurrentie op het vlak van de grote ronden.’

sportwereld.be

• Goozzer

Natuurlijk mag Devolder zijn ding doen in de grote ronden. Hij krijgt daar alle vrijheid voor. Echter, zoals Devolder dat ook zelf ziet: de voorjaarsklassiekers zijn(in elk geval voorlopig) nog belangrijker. Niet alleen zegt hij dat, dat blijkt ook uit zijn voorbereiding. Als hij de top wil zijn in de Tour, dan moet hij juist die voorjaarsklassiekers gewoon laten schieten. Vlaanderen en Roubaix (en dan ook nog eens het openingsweekend, De Panne en Gent-Wevelgem) passen niet in het traject dat naar een top 5 moet leiden. Op dit moment heeft Devolder het er niet voor over om die koersen te laten schieten voor de Tour. Zoals ook Peeters gisteren zei: na Parijs-Roubaix kan hij zich helemaal op de Tour gaan richten…

Overigens heeft Devolder er mijns inziens volkomen gelijk in om, als hij koersen als Vlaanderen op deze manier kan winnen, niet alles op te offeren voor een onzeker klassement in de Tour…

• Rudy Tek

Jij bent echt erg, Mazter. Geef nou toch gewoon toe dat Devolder en Chavanel vooral ook gewoon gehaald zijn om de al ruim een decenniumlang durende heerschappij van de Lefevereploegen extra leven in te blazen.

Aldus Goozzer.

Volgens mij beweert Mazter in zijn post van 14.32 duidelijk het tegendeel Goozzer.

En

Met Stijn Devolder is het de bedoeling om te tonen dat wielersport ook op een andere manier kan, eenmaal de valsspelers eruit zijn. Dat bewees Stijn al in de Ronde van Zwitserland en hopelijk ook in de Vuelta.

Een typische Levefre-oneliner.

• Goozzer

Volgens mij bewijst dat helemaal niets, Rudy. Ik zou niet weten wat in elk geval…

Overigens, lees de contradictie: Devolder kan clean zowel Vlaanderen/Roubaix als een grote ronde in een seizoen winnen, terwijl die ‘opgepimpte dopeurs’ moeite hebben met alleen een grote ronde…

• Rudy Tek

De betrokkenen geven volgens mij in dat stukje aan dat Devolder toch wel gehaald is voor de rondes en niet de klassiekers. Dat het uiteindelijk wat anders uitpakte is uiteraard mooi mee genomen.

En:

Met Stijn Devolder is het de bedoeling om te tonen dat wielersport ook op een andere manier kan, eenmaal de valsspelers eruit zijn. Dat bewees Stijn al in de Ronde van Zwitserland en hopelijk ook in de Vuelta.

Zou Virenque destijds ook met die achtergrond gehaald zijn?

• Joske (A)

Lefevere ziet in Langeveld kennelijk een bedreiging voor zijn ploeg. Het beste is dan om zo'n renner binnen te halen. Het is beter met klasse mannen te vechten dan tegen.

• Cyrille Van Hauwaert

Ik heb deze topic niet doorgelezen.

Maar mijn eindconclusie luidt:

Lefevere de wielersport uit !