Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vuelta Ciclista al País Vasco (UPT) Etapa 2: Ataun- Villatuerta

• JW

Ik bedoelde het in het algemeen. Van Rabo wordt verwacht (geëist zelfs) dat ze aanvallend rijden. Dat doen ze.

Zit Baukema niet voorin mee dan maken de klassementsploegen niet zo veel werk van de achtervolging, en wordt het een geslaagde dag voor de vluchters.

Rabo kan natuurlijk de kaart Freire spelen, en dan moet de ploeg keihard gaan werken om die vluchters terug te halen. Lijkt me ook geen aantrekkelijker optie. (Ik snap overigens Quickstep niet. Eerst hard werken, en dan na de klim (als de koplopers nog te pakken zijn, het laten lopen).

En Mollema slechter dan vorig jaar ? Moeilijk zo te beoordelen. Hij had het meeste belang bij de vlucht en heeft misschien te veel werk gedaan om het gat groot te houden. Het zag er een tijd naar uit dat het kon lukken.

Als je niet schiet kun je niet scoren…

• Radslager

Heeft iemand al de top 15 van de uitslag?

• Keuteberg

Duidelijk beter in vorm? Taaramae reed bergop dit jaar nog nergens een deuk in een pakje boter.

Trofimov kwam gisteren aan in de bus met Thomas Dekker op 5'15. Ook een sprekend voorbeeld van topvorm inderdaad

• Stephan

Wat verwachten mensen van Freire? Hij heeft nog maar paar dagen kunnen trainen zonder pijn en dit is zijn eerste wedstrijd in anderhalve maand.

Dat hij gisteren zo dichtbij zat was vreemder dan dat hij vandaag niet bij de eerste 30 zit.

• dj

> Taaramae reed bergop dit jaar nog nergens een deuk in een pakje boter.

Reed anders in Parijs-Nice nog een tijd lang aardig in het spoor van een ontketende Contador. Zijn werk voor Moncoutie zou ik ook niet 1-2-3 terzijde schuiven als nutteloos.

• JW

Freire sprint zelden mee voor troostprijzen. Davis - voor wie Quickstep zo zijn best deed - wél, en die werd 8e. Voor wat het waard is.

En wat Freire werkelijk kan ? Dat is en blijft bij hem altijd onvoorspelbaar.

• Blueprint

Trofimov was anders nog negende in Parijs-Nice en Taaramaë heeft ook al leuke dingen laten zien dit seizoen. Dit in tegenstelling tot Mollema, die overduidelijk niet in vorm is.

• JCD

Dat Mollema minder is dan vorig jaar mag toch wel bekend zijn. Vorig seizoen had hij in deze fase van het jaar al een pak ereplaatsen bijeen gereden, in 2009 wil het wat dat betreft nog niet echt vlotten. Hij liet zelfs na de Vuelta a Castilla y Leon een bloedonderzoek doen om zijn mindere presteren te verklaren (hoe is het daar eigenlijk mee afgelopen, als daar iets over naar buiten is gekomen dan heb ik dat gemist).

Ik wil Mollema ook absoluut niet afbranden, jonge talenten mogen grillig zijn in hun presteren, toch constateer ik slechts dat de Mollema van vorig jaar zich niet door de Yuri Trofimov´en van deze wereld er af had laten rijden op een dergelijk klimmetje. Wat het extra zuur maakt, is dat als Bauke aan had kunnen klampen hij nu leider was geweest. Daar komt dan nog eens bij dat wanneer ze terug waren gepakt, Rabo nog Freire had kunnen spelen. Het is voor Rabo dit seizoen (zoals ook wel vaker) tot op heden allemaal net niet. Dit kan toch wel gestaafd worden met de rankings die ik gisteren voorbij heb zien komen.

• Keuteberg

Parijs Nice is een maand geleden en Taaramae heeft bergop, met nadruk op bergop, kennelijk iets waar jij overheen las, alleen nog maar teleurgesteld dit seizoen

• JCD

Hoe kan een jong knaapje als Taaramae nu al teleurstellen bergop? Wat een zever