Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

5e etappe Vuelta a pais Vasco: Güeñes - Zalla

• Cecchini

Dekker toont een misplaatst dedain voor de wielersport. Vorig jaar al dat gedoe in Romandie (zijn ploeg als een gek laten rijden om even later lachend voor de camera zomaar uit te stappen). Ik zie hem ook nog verveeld en lusteloos tijdens het laatste NK aan het peloton hangen. Gisteren vertelde hij nog dat het weer wat beter ging, en juist er morgen een ideaal tijdritje voor hem op het programma stond, stapt hij vandaag weer eens doodleuk laconiek van de fiets. Of zijn baas dit nou zo grappig vindt is maar zeer de vraag. Ik kan me helemaal niet voorstellen, dat deze Dekker een vriend van Boogerd is (was ?), de man die de wielersport at en dronk, en uit liefde en respect voor de wielersport geen koers voortijdig verliet. Hij moet wel heel goede excuses hebben (sterke finales rijden in AGR, Waalse Pijl, LBL).

• Gilberto

Vandaag ZOU je hem nog het voordeel van de twijfel kunnen geven, omdat er naast hem nog een flink pak renners opgaf, maar ik vind het idd weer slappe hap.

• Andere Peter

Hmmm Cecchini, er is geen verbod op opgaves. Nu lijkt er gewoon niets meer in te zitten, Romandië was een soort vedettengedrag waarvan je nu wel kunt zeggen dat hij sindsdien niets heeft laten zien om een vedettenstatus te legitimeren.

• JW

Dat zou je zeker mogen verwachten, maar ze hadden blijkbaar geen van allen het gevoel dat er morgen nog wat voor ze te halen was. Het enige excuus dat ze kunnen aanvoeren is dat er zowel gisteren als vandaag vrijwel beestachtig hard gekoerst is. Van den broeck betaalt waarschijnlijk, net als Albasini, de tol voor zijn inspanning van gisteren,

(Rabosite:

De vijfde etappe in de Ronde van het Baskenland was een lastige rit. De hele dag regende het en het peloton moest diverse beklimmingen over. Met vele ontsnappingspogingen, waarbij ook enkele Raborenners wegraakten, zat het tempo er meteen in. Omdat de uiteindelijke ontsnapping voor de klassementsrenners gevaarlijk was, bleef het tempo hoog. Gevolg was dat een heleboel renners afstapten of op achterstand raakten. …

…Onderweg raakte ploegleider Erik Breukink met Mauricio Ardila en Paul Martens helaas wel twee renners kwijt. “Zij kwamen achter het peloton te zitten en verloren steeds meer tijd. Ze kwamen in een klein groepje terecht en verder rijden had eigenlijk niet heel veel zin. Morgen staat alleen nog een tijdrit op het programma, dus zijn ze afgestapt.” )

• Andere Peter

Ja, JW zonder ook maar iets van de koers vandaag te hebben gezien kom ik ook tot de conclusie dat die ‘Abandons’ er gewoon regelrecht af gereden zijn. Het is een indrukwekkende lijst namen van wie je inhoud mag verwachten, maar blijkbaar hebben ze dat op dit moment onvoldoende. Of ga ik nu te ver?

• Rick Brandsteder de Löwikfan

Marco Pinotti bedankt, een van de meest sympathieke leuke renners van het peloton..

Waarom? Man ik ken ze toch allemaal kei goed persoonlijk, daarom!

Groet

• Arno

Ik heb hier onlangs een oude column van Karsten Kroon aangehaald, waarin hij zijn bewondering en tegelijkertijd verbazing uitsprak voor de snelheid waarmee Freire aan het begin van het seizoen in vorm raakt, ondanks het feit dat hij in de maanden november en december minder schijnt te trainen dan wie dan ook.

Hier bewijst hij zijn ongelooflijke talent maar weer eens. Zou hij overigens bovenaan staan in het lijstje van coureurs met het hoogste rendement, bekeken over zijn hele carriere (hoogste rendement = aantal overwinningen gedeeld door het aantal wedstrijddagen)?