Boonen heeft vandaag inderdaad wel verdiend gewonnen, al waren in ieder geval Pozzato en Hushovd vandaag ook goed genoeg om (van Boonen) te winnen….Flecha zou lastig zijn door geen sprint te hebben. Een aantal jaar geleden, herinner ik mij ineens, op het wk veldrijden…was er een Nederlander die uitgefloten werd in de eerste ronde van het wk…(wie was dat?). En die stak toen even vol zijn middelvinger op naar het publiek. Vandaag was het publiek weer rijp voor nog zo'n actie…ik zou het prachtig vinden als dit nog eens zou gebeuren bij het wegwielrennen, mijn sympathie voor het Belgische wielerpubliek is vandaag definitief tot het nulpunt gezakt. Hoe kan het volk waar de koers zo belangrijk is en iedereen voor de koers leeft zo onsportief zijn, als ik een Belg was geweest zou ik me schamen.
Boonen was dan wel de terechte winnaar, maar verbaal vind ik het de grootste %$^$&* - debiel ooit, vooraal in zijn commentaren. Flecha die de kantjes er vanaf reed, nou van mij had hij dat nog wel wat meer mogen doen. Jammer, daarom ben ik als wielertoeschouwer altijd anti-Boonen, niet eens door zijn rijden zelf, maar door zijn excuses en ouwehoer geblaat achteraf…En Hoste nog mooier in dat opzicht: "Flecha deed niks, zat alleen te profiteren en wilde ook nog eens gaan demarrerren. Een schande'' Sinds wanneer mag je niet meer demarrerren in een wedstrijd, had Hoste beter zelf al veel eerder kunnen doen. Hoste heeft in de groep van 6 geen trap meer op kop gedaan dan Flecha. Huilbaby.
Het komt misschien allemaal wel erg gefrustreerd over en ja dat ben ik ook wel een beetje. De winnaar was vandaag terecht (knap, want ik vond de ploeg vandaag vaak zwakjes achter de feiten aan koersen), maar de manier waarop was zeer teleurstellend en ik snap eigenlijk niet dat Boonen dat zelf niet een beetje steekt. Met Belgen en vooral Belgenreacties heb ik het voorlopig even gehad.