Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

107e Parijs - Roubaix (Fra) (HIS)

• jack

Boonen heeft vandaag inderdaad wel verdiend gewonnen, al waren in ieder geval Pozzato en Hushovd vandaag ook goed genoeg om (van Boonen) te winnen….Flecha zou lastig zijn door geen sprint te hebben. Een aantal jaar geleden, herinner ik mij ineens, op het wk veldrijden…was er een Nederlander die uitgefloten werd in de eerste ronde van het wk…(wie was dat?). En die stak toen even vol zijn middelvinger op naar het publiek. Vandaag was het publiek weer rijp voor nog zo'n actie…ik zou het prachtig vinden als dit nog eens zou gebeuren bij het wegwielrennen, mijn sympathie voor het Belgische wielerpubliek is vandaag definitief tot het nulpunt gezakt. Hoe kan het volk waar de koers zo belangrijk is en iedereen voor de koers leeft zo onsportief zijn, als ik een Belg was geweest zou ik me schamen.

Boonen was dan wel de terechte winnaar, maar verbaal vind ik het de grootste %$^$&* - debiel ooit, vooraal in zijn commentaren. Flecha die de kantjes er vanaf reed, nou van mij had hij dat nog wel wat meer mogen doen. Jammer, daarom ben ik als wielertoeschouwer altijd anti-Boonen, niet eens door zijn rijden zelf, maar door zijn excuses en ouwehoer geblaat achteraf…En Hoste nog mooier in dat opzicht: "Flecha deed niks, zat alleen te profiteren en wilde ook nog eens gaan demarrerren. Een schande'' Sinds wanneer mag je niet meer demarrerren in een wedstrijd, had Hoste beter zelf al veel eerder kunnen doen. Hoste heeft in de groep van 6 geen trap meer op kop gedaan dan Flecha. Huilbaby.

Het komt misschien allemaal wel erg gefrustreerd over en ja dat ben ik ook wel een beetje. De winnaar was vandaag terecht (knap, want ik vond de ploeg vandaag vaak zwakjes achter de feiten aan koersen), maar de manier waarop was zeer teleurstellend en ik snap eigenlijk niet dat Boonen dat zelf niet een beetje steekt. Met Belgen en vooral Belgenreacties heb ik het voorlopig even gehad.

• DutchSL

Die reactie van Hoste richting Flecha is echt beneden ieder nivo, een grote schande. Dat dit wordt goed gepraat kan ik bij mijn hoofd echt niet bij.

Ik kan me nog dat Hoste zelf vorig jaar in een van de eerste Tour etappes met zijn etenszakje zat te zwaaien en zo veroorzaker was van een valpartij waarbij Herve Duclos-Lasalle zijn pols brak. Nu is hij zelf slachtoffer (van iets wat veel minder stompzinnig is in mijn ogen) en is de wereld te klein.

.

• Andere Peter

In grote lijnen ben ik het hier (tot mijn eigen verbazing) eens met Sub. Boonen won omdat-ie de beste was en de zege heeft voor mij veel glans. Alle anderen verloren door eigen zwaktes (tov Boonen).

Neemt niet weg dat ik wel vind dat er een kleine minderheid is van fanatieke Vlaamse wielerliefhebbers, die geen maat kunnen houden als het om doorgeslagen nationalisme gaat in hun folklore-koersen (denk ook aan de Lars-Boom-haat van jongstleden winter). Dat leidt soms tot zwakke koersorganisaties (Mattan in GW, huisfotografen als hazen, bizar overschot aan fotografen van plaatselijke sufferdjes), soms tot wangedrag van (een kleine groep) supporters. Niet alle Vlamingen over een kam scheren, maar dit probleem, deze ergernis, is er wel degelijk.

• Andere Peter

Hoste kan het ook zichzelf verwijten. Als tv-kijker in familiekring (dus veel afleiding)proefde ik in de fase voorafgaand aan die val van Flecha, dat Flecha alles op alles zette om weg te komen. Kijk het maar terug, hij nam meerdere bochten met nog net iets meer risico dan normaal. Hoste voelde blijkbaar ook druk om daar dan bij te moeten zitten en forceerde ook. Als hij Flecha een metertje of twee meer geeft, dan overleeft Hoste misschien (en dan wordt-ie ook 4e meen ik). Van Hushovd en Flecha ben ik er zeker van dat ze vielen doordat de balans tussen risico's nemen en stuurmanskunsten even de verkeerde kant opsloeg. bij Hoste misschien ook wel.

• Andere Peter

Reactie nr 414.

Wat mij betreft kunnen we bij grote wedstrijden in de toekomst beter 3 topics maken. Ongeveer 24 uur tevoren een voorbeschouwingstopic, met bv alle mooie foto's, kaartjes, profielen en startlijst die de ware kunstenaars weten te vinden. Van start tot finish een koersverslagtopic en direct na de finish een nabeschouwingstopic openen. Nu scroll je je het apelazarus. En op mijn telefoon hoef ik niet meer te proberen deze pagina te openen, duurt uren.

• Mazter

AP, het was niet Boonen die een vallende Flecha ontweek maar Pozzato.

• en

QS was nochtans gewoon goed als je het mijvraagt? Uitstekende pion in de kopgroep, Weylandt en Chavanel uitstekend tot ver in de finale, Tosatto heeft ook hard gereden om de gevallen Devolder terug te brengen… Nee dat plaatje klopte eens te meer. Vooral Weylandt heeft het eindelijk eens waargemaakt.

Boonen zette de sprint aan omdat hij dacht dat Pozzato hem op de hielen zat. Grappig, zegt ook wel veel over hoe diep hij is moeten gaan denk ik.

• Sub Culture

Boonen sprintte toch gewoon nog eens om alleen op de foto te staan?

Overigens wel een sympathiek gebaar van Pozzato uiteindelijk.

Ik merkte tot mijn verbazing dat ik vloekend voor de buis zat toen hij weer maar eens in het wiel zat, die irritatie was gelijk weer weg.

• en

Dat leek zo, maar in een interview zei Boonen dat het een paniekreactie was.

• Leone

Wat een gejank over die dranghekken en Hushovd.

Boonen rijdt GVD zelf op kop, volgen is dus makkelijk en toch rijdt die Noor het publiek in. Eigen domme schuld en einde discussie.