En nr 400, is dat een record?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk ben ook verbaasd over veel reacties.
Deels ook uit ergernis door wat er langs de kant gebeurde, denk ik. Als dat de trend wordt bij wielrennen ( bij bergetappes dreigt het ook al uit de hand te lopen) is dat echt een probleem !
Ik vind het vervelend achteraf te zeuren als Nederlanders in een koers niet aan de verwachtingen voldoen, maar in dit geval ben ik het wel met je eens.
Terpstra, was nota bene kopman voor Milram, heb ik niet gezien (reed hij wel mee ?) Als je dan de oude Knaven ziet ploeteren… Net als Posthuma, die in elk geval een nuttige rol speelde.
Maaskant had pech, maar je verwacht tóch dat hij zich nog terug naar voren zal vechten. Anderen kwamen wél uit grote achterstand nog terug in dat grote peloton. Voor Langeveld is het de vraag of hij deze koers nog moet rijden. Je moet graag willen, en anders ben je bij voorbaat al kansloos.
En het is niet de eerste keer in de laatste weken dat de Nederlandse subtoppers het qua vechtlust een beetje af laten weten. Nu moeten ze weer een heel jaar wachten op “hun seizoen”.
Adri van Houwelingen nam het volledig op voor zijn kopman. "Flecha hoeft niet voortdurend de kastanjes voor een ander uit het vuur te halen. Laat een ander dat ook maar eens doen. Bovendien had Lotto twee man in de kopgroep en wij maar een. Het is bovendien ongepast je zo uit te laten over een coureur die nooit te beroerd is om zijn armen uit zijn mouwen te steken
hier staat gewoon in zoals het is vind het echt gezeik op flecha,die gast is idd nooit te beroerd om te rijden….wijnants zat voorin toch ook te linkeballen iedereen van de kopgroep deed z'n beurt maar wijnants maar af en toe
heb genoten van rabo dit voorseizoen hoop dat het aanvallende rijden dit seizoen doorgaat
Van houwelingen is natuurlijk meer bezig zijn laffe tactiek te verklaren, want dat dit Flecha's keuze niet was lijkt me duidelijk. Dat je een beeteje op reservere rijdt om uit te kunnen pakken lijkt me logisch. Maar als 5 van de 6 gewoon ronddraaien, hoort de 6de dat ook gewoon te doen. Tenzij hij natuurlijk sterke ploeggenoten in de achtervolging heeft. Nu hing hij constant in laatste wiel totdat hij erop aangesproken werd en dan deed hij een een kopbeurt van 2-3 seconden om dan weer zijn vaste stekkie in laatste wiel in te nemen.
Dat Silence 2 man in de kopgroep heeft is een flauw excuus. Boonen en Hushovd hadden samen 5 man in de achtervolgde kopgroepje, die hadden pas echt het recht de benen stil te houden.
Wat een gezever staat er hier allemaal op zeg ! Het is héél simpel…De beste man in koers heeft gewonnen. En altijd over ons zogezegde minderwaardigheidscomplex…Ongeveer de helft van de prikkers hier zit inderdaad zoals Sub zegt gefrustreerd naar de voorjaarswedstrijden te kijken.Wij Vlamingen beleven echte hoogdagen.Volgende week mag voor mijn part Karsten Kroon gerust de Amstel winnen hoor…Geen enkel probleem.
Schitterende koers, de sterkste heeft gewonnen. Door het zelf af te dwingen. Of je nu kijkt naar top-3, top-5, top-10 of top-20: overal zie je precies de renners die je daar mag verwachten. Een zeer eerlijke koers dus.
Een ding moet ik toegeven: ik heb het moment dat Pozzato zou zijn gehinderd door Belgen niet gezien (zat met nichtje van 2 op schoot). Daarover dus geen oordeel.
Ik had liever Flecha of Hushovd zien winnen dan Boonen. Maar toch voel ik mij geroepen de zege van Boonen meer gl;ans te geven. Ik vond de valpartijen van Flecha en Hushovd abslouut geen pech! In beide gevallen werd het min of meer afgedwongen. Flecha poogde (net als Hoste) rond Carrefour de l'Arbre als non-sprinter de sprinters te lozen/tegen elkaar uit te spelen door ervandoor te gaan. Daarbij nam hij opzettelijk extra risico's. Dat kostte hem de kop (en ook de Lotto's). Boonen was extreem lucide: ontweek Flecha knap. Nam over van Hushovd, die wist: als ik deze strook overleef in het wiel van Boonen, dan win ik PR. Je zag dat hij alles op alles zette, prachtig koersmoment. Ook hij ging daardoor net een fractie teveel risico's nemen de miste de bocht die Boonen wel hield. Ook Boonen reed toen volle bak, ook in het eerste stuk dat hij alleen was nam hij enkele bochten met zeer veel risico… en hij hield ze! Hij wel.
Grootse, eerlijke koers. Uitstekende, terechte winnaar.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?