Mazter, als je vanochtend alles hebt gelezen was je een beetje te laat voor een genuanceerd oordeel. De meeste reacties die “over de grens” waren waren alweer verwijderd.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDuit in zakje:
Ik heb me gisteren ook nogal negatief uitgelaten over de koers. Let wel: DE KOERS. En ik vond Boonen onsportief en geen terechte winnaar. Hetzelfde had ik geschreven als Flecha, Hushovd of wie dan ook op die manier had gewonnen. Het heeft dus niets met anti-Vlaamse sentimenten te maken, want die koester ik niet.
Uiteraard supporter ik voor de Nederlanders, zoals ik ook fan ben van Bennati, LL Sanchez en Cunego. Helaas zijn er geen Vlaamse renners waar ik grote sympathie voor heb, maar dat ligt niet aan het feit dat ze Vlaams zijn. Waaraan wel? Geen idee.
@ Arend
Je noemt jezelf een die zichzelf kan relativeren en dan de discussie opvoeren met zo'n extreem voorbeeld die enkel verdere misvattingen tussen de landen kan opleveren. Daarmee diskwalificeer je jezelf behoorlijk voor de discussie.
Je hebt Nederlandse klootzakken, je hebt Vlaamse klootzakken. Maar het gemak waarmee je een heel etiket op een natie prikt geeft pas aan hoe vertroebelt je geest echt is. Maar ja, sinds dat Nederland en Belgie ten prooi zijn gevallen aan nationalistische volksmengers als Wilders en de Winter mag het eigenlijk geen verassing meer zijn dat gezond verstand meer uitzondering dan regel is.
Knappe post bart, dat is precies wat ik erover denk.
Ik bendie generalisaties en die karrikaturen beu, ook van “de Ollanders”, ik vechtt daar dagelijks tegen bij mijn landgenoten…maar dat zien jullie natuurlijk niet.
En ja, het gaat om een kleine minderheid, maar ik vind wel dat ze hier de laatste weken stevig de sfeer bepalen. Dit is ook de reden waarom ik hier nooit in de winter kom: omdat het veldrijden nog meer België-Nederland is.
En die reacties na een overwinning in het voetbal: dat toont zeer goed aan dat de man die dit aanhaalt niks snapt van de doorsnee Belg. De doorsnee Belgische voetballiefhebber kijkt net enorm op naar nederland als voetballand en naar het geweldig aantrekkelijk voetbal dat jullie brengen. Bij iedere wedstrijd tegen nederland is de belgische nationale ploeg de grote underdog (onze nationale hobby, kijk ook naar Museeuw en soms zelfs Eddy Merckx die zich in die positie probeerdn te maneuvreren). Desondanks wint onze nationale ploeg vrij veel tegen Nederland, meestal onverdiend, maar dat maakt de overwinning soms nog zoeter. De dag daarna geniet de doorsnee Belg dan opnieuw van al die nederlandse topspelers en van Ajax, PSV en AZ.
Blijkbaaar heeft mijn post hierboven wat reactie losgeweekt. Dat was de bedoeling; Ze was echter niet bedoelt als calimero-reactie. Eigenlijk was ze in de eerste plaats bedoeld naar de webmaster, maar va ndie kant blijft het oorverdovend stil.
Nu goed, vanaf nu zal het hier over wielrennen gaan, al was het maar omdat de rol van de belgische renners nu zowat uitgespeeld is. Nu komt de vorm van wielrennen waar ik echt van hou en daar spelen wij een derderangsrol. Dat zal de onrust wel doen afnemen.
S: @ Lucas: dit alles was op geen enkele manier op jou gericht. Het verbaast mij wel dat je hier vrij heftig wordt. Als je problemen hebt met mijn posting, dan mag je mij altijd persoonlijk mailen. Ik heb zeer veel respect voor jou en hou niet van internetruzies. Ik hoop dat we die kunnen vermijden (maar ik denk het wel).
Zal ik nu godsverdomekes eens wat opmerken. Ik snap die pietlutterige heisa voor geen kanka moer.
Haha, Vlaamse wielerhooligans. De wereld is veel te beschaafd om allemaal maar als legbatterijen langs het parcours te gaan staan. Dat ze die rijdende oranje koektrommel van de kakkers van Rabo even als slagintrument hebben gebruikt vind ik stiekem heel erg grappig.
Het kippenvel stond strak op mijn pan toen ze over het Carrafour reden. De strook die de magie van het Bos begint de verdringen en waarom? Hekken, daarom. De duizenden die daar staan hebben zich al wel een hele dag moeten vermaken. Een weldenkend mens drinkt dan een biertje. Dan worden we jolig. Prima toch? Pozzato is nauwelijks gehinderd. Ik heb tenminste geen stok tussen zijn wielen gezien.
6 renners. 2 bochten. 5 slachtoffers.
Tientallen renners. Duizenden toeschouwers. Nul slachtoffers.
Met vriendelijke groeten,
Nederlandsche Wielerhooligan
NB. wille alle tere zieltjes zich graag volgende week donderdag bij het Instituut voor Huichelaars willen inenten tegen de grote boze maatschappij. Voordat deze te boos wordt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?