Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Klassieker of semiklassieker..?

• Frank

Wat zijn voor mij de meest aansprekende koersen?

Dat zijn de ritten bij mij in de buurt !!! En de ritten die ik op televisie of op m'n werk de radio kan volgen, of onderweg op de radio.

Dus:

-AGR door m'n achtertuin, lekker vaak te zien op de fiets door af te steken (wel 13 keer als alles mee zit!) en dan de finale op groot scherm op de Cauberg, vanaf 14.00 live radio in 't oortje, NOS of L1.

-Hel van het Mergelland door m'n achtertuine, zie AGR, lekker vaak te zien en in de middag een prima verslag via L1-radio (is op zaterdag, dus op de radio geen concurrentie van de andere sporten zoals bij de Amstel op zondag)

-L-B-L, kan ook meerdere keren gezien worden langs het parcours, niet ver van huis in die prachtige Ardennen

-RVV, soms een reis waard, eveneens in die prachtige Ardennen!

-P-R lekker ook op zondag, altijd volle mediaaandacht en uitzending begint vroeg

-Waalse Pijl. live verslag op Vlaamse radio tijdens 't werk

- Gent Wevelgem idem

- Ridder Ronde van Maastricht, zowel dames (eindelijk!) als heren

-de kermiskoers van Heerlen, als ik zin heb om daar door de heuvels heen te fietsen (sja, nog noooit gedaan…)

- Ronde van Frankrijk, Radio Tour de France NOS Radio 1, zooo, en in de pauze effe lekker naar de snackbar of cafe om de hoek tijdens 't werk om de klimgeiten te zien

-Parijs-Nice dit keer ook wel leuk, bekend landschap dankzij een vakantie van een tijdje terug

Vorig jaar de Ster Electro Tour, fragmentarisch verslag via L1, aantal keer langs 't parcours gezien, weer een lekkere afsteekfietstocht :)

Ja, eh, ik zie het ruim (ook zonder paddo's) als het maar fietsen is en t spreekt me aan dan noem ik t op , klassieker of niet, da's toch een veeg begrip :p

• Lucas

:D

• Blueprint

Voor mijzelf is het heel duidelijk: klassiekers zijn (ex-)ProTour en semiklassiekers 1.HC of 1.1. Zeer subjectief natuurlijk, maar in ieder geval een duidelijke scheidslijn.

• cani

Ik ben een kenner en dat bewijs ik regelmatig door de koers goed in te schatten en ik word moe van die nep gasten wie het denken beter te weten, en er zo vaak naast zitten en wie geen harde woorden kunnen waarderen vooral als ik kritiek heb op de vaak domme koers tactiek van de rabo,s

• T-I

volgens mij verwar je jezelf met johan cruijff.

Een kenner wie??

Beetje te hooggegrepen cani