Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zometeen wielerland tv

• rustdag

Prima eerste uitzending.

Top Boogie

• Jan

Het opmerkelijke eraan is denk ik, dat het ideaal gewicht van Devolder dat van de Ronde van Vlaanderen is en hij met de tour waarschijnlijk gewoon te weinig weegt/energie heeft. Zijn conditie zal dan wel top wezen, maar de tank is leeg. Als hij wat meer weegt, rijdt hij een betere tour, maar veel meer zal het niet worden.

• Rudy Tek

Toch wel opmerkelijk.

Wat ik me dan afvraag. Devolder met zijn vorm, van Vlaanderen en zijn gewicht in de Tour, wint die LBL en de AGR?

Dit moet hij namelijk kunnen denk ik, er zijn er weinig die solo kunnen rijden zoals hij dat kan.

En Boonen zou ik ook wel eens willen zien in de AGR. Die kan daar mi ook winnen.

• Sjors

‘kwa’ :D

• Goozzer

Devolder met het gewicht van de Tour is dus gewoon geen succes, wellicht heeft hij de power dan gewoon niet…

Wat betreft dat solorijden van hem: dat moet je niet overschatten. Hij kan, als tijdrijder, natuurlijk een behoorlijk stukje alleen rijden, maar in Vlaanderen hoeft hij dit alleen te doen tegenover renners die minder zijn dan hij cq. in de tang worden gehouden door Boonen ofwel mentaal worden lamgelegd door Chavanel…

In Luik zou hij zoiets - bijvoorbeeld wegrijden op La Redoute en dan wegblijven - nooit voor elkaar blijven. Zélfs de renners van de absolute wereldtop krijgen dit niet voor elkaar, laat staan de toch net iets daaronder te rangschikken Stijn Devolder. Overigens zou het me al verbazen, mocht hij bij de beste 5 La Redoute oprijden. Dat zou al een hele prestatie zijn, maar met zijn huidige voorbereiding sowieso al onmogelijk.

• Goozzer

Boonen in de AGR zou ik ook weleens willen zien, al dicht ik hem geen grote winstkansen toe. Op haast alle gebied moet hij het afleggen tegen een Cunego, Valverde e.d. behalve op het gebied van de (vlakke) massasprint en het kasseirijden. De kans dat hij die mannen verslaat in een sprint op de Cauberg is dan ook niet groot, als hij er überhaupt nog bij zou zitten - wat met zijn huidige voorbereiding een quasi-onmogelijkheid is…

• Rudy Tek

Je hebt gelijk Goozzer, dat solorijden moet je niet overschatten, maar je moet het ook niet onderschatten. Het beste kun je het precies op waarde schatten denk ik. En dat doe jij niet. In een koers als Vlaanderen twee jaar achtereen zo'n solo uit je mouw schudden, dan ben je absolute wereldtop.

Types als Cunego en Valverde zijn mss explosiever, zeker bergop, maar Devolder in de rol van Voigt enkele jaren geleden zie ik best zitten.

Brengt ons bij de volgende overpeinzing. Waarom hebben we Voigt nooit gezien in Vlaanderen? Moet hem toch ook op het lijf geschreven zijn?

• Rudy Tek

Wat Boonen betreft ben ik het wel met je eens. Al is de AGR volgens mij helemaal niet zo'n zware koers als Luik volgens mij. Meestal gaat iedereen wel mee tot de Eyser Bosweg. Op die vlakke aankomst had hij kunnen winnen, nu wordt het lastig.

Maar mocht het scenario van enkele jaren geleden zich voordoen, toen er ongeveer 60 man aan de Cauberg kwamen, wil ik het wel eens zien.

• Marco

Goozzer schreef:

>

> Boonen in de AGR zou ik ook weleens willen zien, al dicht ik

> hem geen grote winstkansen toe. Op haast alle gebied moet hij

> het afleggen tegen een Cunego, Valverde e.d. behalve op het

> gebied van de (vlakke) massasprint en het kasseirijden. De

> kans dat hij die mannen verslaat in een sprint op de Cauberg

> is dan ook niet groot, als hij er überhaupt nog bij zou

> zitten - wat met zijn huidige voorbereiding een

> quasi-onmogelijkheid is…

Ik herinner me ook een Touretappe (die Kessler won) op de Cauberg, volgens mij reed Boonen toen met de besten mee omhoog. De vergelijking tussen een Touretappe en een klassieker is natuurlijk wel zo mank als wat maar dat hoeft voor de renner Boonen geen nadeel te zien.

Maar ja, voor die kleine kans in de Amstel z'n veel grotere kansen in Roubaix verminderen, ik snap wel dat hij het niet doet.

• Marco

Wielerland voldoet aan de verwachtingen, veel korte items, en het kwam niet te overdreven gesponsord over naar mijn idee. Natuurlijk niet voor de fijnproevers die zweren bij Woenstijnvis producties :D maar wel voor de doelgroep

Alleen die Leo van Vliet die wat moois moet zeggen over Rebellin, ja ja, waarom nodig je de man dan pas in derde instantie uit?